דף הבית » ביטוח אחריות מקצועית – בעלי מקצוע אתם צריכים את זה
תוכן שיווקי

ביטוח אחריות מקצועית – בעלי מקצוע אתם צריכים את זה

קרדיט תמונה FREEPIK

כשפונה לקוח לבעל מקצוע לבצע את עבודתו, באופן טבעי, הציפייה של צד אחד, הלקוח, היא לקבל שירות ברמה גבוהה ולהיות שבע רצון מהתוצאה הסופית של התהליך. הכוונה של הצד השני, בעל המקצוע, לספק ללקוח שירות טוב ויסודי בשביל שהוא יהיה שבע רצון. כך מתנהל תהליך עבודה נורמטיבי בין לקוח לבעל מקצוע.

לצערנו, במציאות זה לא תמיד קורה. בין אם זה בגלל שבעל המקצוע פועל בצורה לא נכונה, רשלנית, באופן לא משביע רצון, באופן שיכול לגרום נזק ואף לסכן את הלקוח. יכול להיות גם מצב, בו בעל מקצוע פעל בצורה נכונה, כפי שסוכם, באופן סביר התואם התנהלות במצבים כאלה  אך התוצאה לא היתה לשביעות רצון הלקוח. במקרה כזה, זה יכול להגיע אפילו לתביעת נזיקין מצידו.

זו אחת הסיבות מדוע כל בעל מקצוע צריך להחזיק ברשותו ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח שמכסה אותו במקרה של תביעות נזיקין או רשלנות מצד לקוחות. הביטוח מאפשר לבעלי מקצוע לעבוד בראש שקט ובידיעה, שהם מכוסים בהיבט הכללי אם חס וחלילה תוגש נגדם תביעה.

על הקשר בין ביטוח לדיני נזקין ורשלנות מקצועית

לפני שנסביר מה זה בדיוק ביטוח אחריות מקצועית, צריך להסביר בקצרה מאיפה זה מגיע ומה המשמעות של הנושא, בהיבט הכלכלי לבעלי מקצוע.

בעל מקצוע בכל תחום שהוא, אחראי לשירות או למוצר שהוא מספק ללקוחות שלו. אם הוא לא מספק שירות כפי שמצופה ממנו, אזי שייתכן מאוד וייגרם נזק ללקוח (כלכלי, פיזי, נפשי או אחר). במקרים כאלה, יכול הלקוח על פי דיני נזיקין להגיש תביעה כנגד בעל המקצוע בטענה שהוא גרם לו נזק. הוא יצטרך למעשה להוכיח שהיתה רשלנות ובגללה נגרם לו נזק. מדובר על הוכחה בשני שלבים.

הדוגמא הקלאסית היא רשלנות רפואית. אם רופא ביצע טיפול רשלני במטופל, אז הוא יכול להיתבע על ידו (על ידי בני משפחתו), ואז אם היא תוכח רשלנות וקשר לנזק, הרופא יצטרך לשלם פיצויים. כאן נכנס הנושא של ביטוח אחריות מקצועית.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית ומה חשוב לבדוק לפני שקונים?

ביטוח אחריות מקצועית למעשה מאפשר לבעל המקצוע ליהנות מכיסויים שונים, הקשורים למקצוע שלו, כך שאם הוא ייתבע אזי שלא הוא ישלם את הפיצוי ללקוח אלא חברת הביטוח בה הוא מבוטח.

המטרה של הביטוח היא למנוע מצב בו בעלי מקצוע יצטרכו להתמודד עם הסיטואציה מבחינה כלכלית, דבר שיכול להוביל אותם אפילו לפשיטת רגל.

כשניגשים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית צריך לשים לב לשני פרטים עיקריים:

ראשית, מה מכסה הפוליסה, באילו תנאים ושהיא אכן מותאמת לצרכים של בעל המקצוע.

שנית, מה גובה הסכום של הכיסויים השונים בפוליסה. חשוב שהפוליסה תספק כיסויים באופן שיתאים למחזור של בעל העסק ולסכומים הרלוונטיים עבורו. למשל, אם מדובר בבעל מקצוע שהסכומים בהם הוא מתעסק הם נמוכים אין סיבה שהוא ישלם פרמיה גבוה על כיסויים שהם מעבר לצרכים שלו. זה נכון גם לגבי מצב הפוך. אם בעל מקצוע מבצע עבודות בסכומים משמעותיים, הפוליסה צריכה להיות בהתאם.

אם אתם מחפשים פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, זה הזמן ליצור קשר עם סוכנות ביטוח אנגלמן והצוות במקום ישמח לעזור לכם!

למידע נוסף על ביטוח אחריות מקצועית ניתן להיכנס לקישור הבא:

https://engelman-ins.co.il/professional-liability-insurance/

קרדיט תמונה FREEPIK