דף הבית » בית משפט אמריקאי קבע כי על חברת אינטל לשלם 948 מיליון דולר בשל הפרת פטנט
צרכנות

בית משפט אמריקאי קבע כי על חברת אינטל לשלם 948 מיליון דולר בשל הפרת פטנט

קרדיט לתמונה: pexels

במהלך חודש נובמבר 2022 נרשמה פסיקה נוספת במאבק משפטי שמנהלת חברת VLSI Technology LLC נגד חברת אינטל בגין הפרה לכאורה של מספר פטנטים. על פי הפסיקה של בית משפט מקומי באוסטין טקסס, אינטל חייבת לשלם 948 מיליון דולר לחברת VLSI Technology LLC על הפרת פטנט שבבעלותה.

תביעות עבר של VLSI נגד אינטל

VLSI נוצרה על ידי Fortress Investment Group בבעלות Softbank Group Corp.החברה עוסקת ברכישת תיקי פטנטים וניהולם והואשמה בעבר באגירת פטנטים לצורך תביעות הפרה, ובהגשה אגרסיבית של דרישות רישוי, כלומר פנייה לחברות בדרישה לתשלום על שימוש בטכנולוגיות המוגנות לכאורה בפטנטים שבבעלותה. ב-2018 החברה רכשה תיק פטנטים מיצרנית השבבים ההולנדית NXP Semiconductors Inc תמורת 3 מיליון דולר.  לאחרונה VLSI  החלה בסדרת תביעות נגד אינטל על הפרת הפטנטים שרכשה מ- NXP Semiconductors NV.

במרץ 2021 הפסידה אינטל באחת הערכאות וחויבה לשלם כ-2.2 מיליארד דולר. אחרי המשפט היא הצהירה כי תערער על פסק הדין. תביעת הפרה שלישית שהגישה VLSI נגד אינטל הסתיימה במהלך יוני 2022 הסתיימה בניצחון של אינטל ודחיית התביעה.

פסק הדין האחרון

בנובמבר 2022 פסק חבר מושבעים בתביעה שלישית. בתביעה זו טענה VLSI  כי המיקרו-מעבדים Cascade Lake ו-Skylake של אינטל הפרו את הפטנט שלה US7606983 –  Sequential ordering of transactions in digital systems with multiple requestors  (הזמנה רציפה של פעולות במערכות דיגיטליות עם מספר מבקשים רב).

עורך הדין מטעם התביעה  טען כי “הפטנט של VLSI שיפר את הביצועים על ידי הצבת תעבורת המידע במעבד בתוך מה שכינה כמקבילתו של נתיב תחבורה מהיר”. לדבריו “יש מיליוני ומיליוני הפרות בשנייה בשבבי אינטל”. חבר המושבעים קיבל את טענותיו והעניק לחברה את מלוא סכום הפיצויים שביקשה – 948 מיליון דולר.

עורך הדין של אינטל, טען במהלך המשפט כי מהנדסי החברה פיתחו את החידושים שלה באופן עצמאי, וכי המיקרו-מעבדים המודרניים שלה כלל אינם משתמשים בטכנולוגיה המיושנת המתוארת בפטנטים של VLSI.  הוא גם אמר ש”אין שמץ של ראיה” שהמהנדסים של אינטל העתיקו את הפטנט US7606983 וכי עדותם “מתעדת שהמוצרים שלהם פועלים אחרת”. בנוסף, טען עורך הדין המייצג את אינטל שהפטנט US7606983 בבעלות VLSI אינו תקף מכיוון שאותה טכנולוגיה הייתה מכוסה בפטנט עבר, שבטעות לא נשקל על ידי בוחן הפטנטים בזמן שאישר את הפטנט.

בעקבות הפסיקה, דובר אינטל אמר שהחברה “חולקת מאוד” על פסק הדין ומתכננת לערער, וטען כי המקרה הוא “דוגמה אחת מני רבות שמראה שמערכת הפטנטים בארה”ב זקוקה בדחיפות לרפורמה”.

ומה הלאה

אינטל כאמור עומדת לערער על פסק הדין האחרון, כאשר תיקים נוספים נוספים שהגישה VLSI נגד אינטל עדיין תלויים ועומדים בצפון קליפורניה ובדלוור כמו גם בשנחאי ושנג’ן בסין. המשפט בתיק בקליפורניה אמור להתחיל ב-2024. כמו כן אינטל תבעה את חברת Fortress Investment Group ובעלי פטנטים אחרים בגין הפרות של חוקי ההגבלים העסקיים.

בהקשר זה יצוין כי נמשכים הדיונים באשר לתקפות הפטנטים של VLSI על בסיסם הגישה את תביעות ההפרה נגד אינטל. בית המשפט לערעורים בארה”ב החיה לאחרונה חלקים מפטנט נוסף של VLSI שנמחק על ידי רשויות הפטנטים האמריקאיות. כמו כן בדיקות מנהליות של פטנטים העומדות בבסיס פסק דין קודם של VLSI נגד אינטל עדיין נמשכות.