דף הבית » בקשת אזרחות ישראלית – כמה דברים שטוב לדעת
תוכן שיווקי

בקשת אזרחות ישראלית – כמה דברים שטוב לדעת

קרדיט תמונה FREEPIK

רוב האנשים שסביבנו לא חושבים בכלל על בקשת אזרחות ישראלית. כל מי שנולד להורים ישראלים, מקבל באופן אוטומטי אזרחות ישראלית ברגע שהוא נולד. אבל, יש לא מעט אנשים במדינת ישראל או בחוץ לארץ שאין להם אזרחות ישראלית. לאנשים הללו, השאלה כיצד אפשר לקבל אזרחות ישראלית היא שאלה חשובה מאוד. אז הכנו לכם סקירה קצרה שתעשה לכם סדר.

מהן הדרכים לקבל אזרחות ישראלית?

לפי חוקי מדינת ישראל, יש כמה דרכים לקבל אזרחות ישראלית. הדרך הראשונה היא אזרחות בהתאם לחוק השבות. לפי החוק, כל אדם יהודי או אדם שיש לו זיקה יהודית זכאי לקבל אזרחות ישראלית. כמובן שגם כל מי שההורים שלו ישראלים זכאי לקבל אזרחות ישראלית. דרך נוספת לקבל אזרחות ישראלית נקראת התאזרחות, והיא כוללת מספר אפשרויות. אפשרות אחת היא התאזרחות של בעל או אישה, שבן או בת הזוג שלהם ישראלי. אפשרות אחרת היא קבלת אזרחות מיוחדת משר הפנים.

איך עובד התהליך?

חשוב לדעת שאי אפשר סתם להגיש בקשת אזרחות ישראלית , ויש מספר תנאים שצריך לעמוד בהם. בין התנאים להגשת הבקשה ניתן למצוא:

  1. האדם שהגיש את הבקשה יהיה בישראל, ושהה בה לפחות 3 מתוך 5 השנים האחרונות לפני הגשת הבקשה.
  2. האדם שהגיש את הבקשה יכול להוכיח שהוא מתכנן להשתקע בישראל, ושהוא שולט בעברית ברמה טובה.
  3. האדם שהגיש את הבקשה מוכן להצהיר על נאמנות למדינת ישראל ולוותר על האזרחות הנוכחית שלו.

כמה זמן זה לוקח?

אם הגעתם עד כאן, כנראה שאתם מעוניינים בעוד פרטים בנוגע בקשה לאזרחות ישראלית. אם ניקח לדוגמה אדם שהגיש בקשה לאזרחות ישראלית כי בת הזוג שלו ישראלית, צריך לדעת שהתהליך לוקח זמן, לא מדובר כאן על זבנג וגמרנו. התהליך יכול לקחת חודשים רבים, שבהם האדם שהגיש את הבקשה מקבל מעמד מיוחד, כאשר כמובן שגם הקשר שלו עם בת הזוג נבדק כדי להיות בטוחים שלא מדובר כאן על זוגיות פיקטיבית.

מה אפשר לעשות כדי לזרז את התהליך?

אם אתם או מישהו מהחברים שלכם מתכנן להגיש בקשה לאזרחות ישראלית, אנו ממליצים לכם בחום לא לגשת לתהליך הזה לבד. כולנו מכירים את הבירוקרטיה הישראלית הקשה, ויודעים כמה היא יכולה להיות מתישה עבור אדם פשוט שלא בקיא בכל תתי הסעיפים והחוקים. בדיוק בשביל זה אנו ממליצים לכם להיעזר באנשי מקצוע מהתחום. הם ילוו אתכם לאורך כל התהליך, יעזרו לכם להתמודד עם כל הטופסולוגיה והבעיות, ויזרזו את העניין. לחצו כאן אם אתם מעוניינים בעוד פרטים בנוגע בקשה לאזרחות ישראלית .

סיכום

קבלת אזרחות ישראלית היא תהליך שיכול להיות ארוך, אבל אם תיעזרו באנשי המקצוע, אין ספק שהוא יהיה מהיר ופשוט יותר.

קרדיט תמונה FREEPIK