דף הבית » גירושין בהסכמה: יתרונות וחסרונות
תוכן שיווקי

גירושין בהסכמה: יתרונות וחסרונות

קרדיט תמונה FREEPIK

פירוק התא המשפחתי עשוי לטלטל את עולמם של כל בני הבית. מלחמות בבתי המשפט, ריבים וצעקות. כל אחד מהצדדים מנסה לקבל כמה שיותר זכויות, ובמקרים מסוימים הגירושין מובילים לניכור הורי.  

דעו שגירושין לא חייבים להתנהל כך. כאשר בני הזוג מתגרשים בהסכמה, לבני הבית יהיה קל יותר להסתגל לשינוי, והנזק הרגשי והנפשי שנגרם לילדים ולבני הזוג מצטמצם.

כיצד מתנהלים גירושין בהסכמה ומהם היתרונות והחסרונות בגירושין בהסכמה? כל התשובות במאמר שלפניכם.

איך מתנהל הליך גירושין בהסכמה?

הליך גירושין בהסכמה כולל מספר שלבים ופעולות. ראשית, על בני הזוג לערוך הסכם גירושין, הכולל התייחסות לנושאים השונים הכרוכים בגירושין . לדוגמא, על הסכם הגירושין לכלול את אופן חלוקת הרכוש, תשלום מזונות, הסדרי ראייה, הסדרת עניין החינוך ועוד.  

את הסכם הגירושין מומלץ לערוך באמצעות מגשר או עורך דין לענייני משפחה, וזאת על מנת שההסכם יכלול את כלל הנושאים הרלוונטיים, ויעלה על הכתב באופן מקצועי.

הסכם גירושין טעון אישור של בית משפט. לכן, לאחר עריכת הסכם הגירושין, על בני הזוג להגיש את ההסכם לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה על מנת שיאשר אותו.

עורך דין אליאב ביטון מסביר כי לאחר שבית המשפט לענייני משפחה נתן להסכם הגירושין תוקף של פסק דין, הצדדים נדרשים להגיש לבית הדין הרבני בקשה משותפת לגירושין – קרי, לפתוח הליך גירושין בבית הדין הרבני לסידור הגט.

מהם היתרונות בגירושין בהסכמה?

להליך גירושין בהסכמה ישנם מספר יתרונות ברורים:

  1. צמצום עלויות – הליך גירושין הכולל מריבות ומלחמה בין בני הזוג, דורש לשכור את שירותיו של עורך דין וכרוך בתשלומים נוספים של ניהול הליך משפטי.

כאשר מתגרשים בהסכמה, עלויות ההליך מצטמצמות ושני הצדדים חוסכים הוצאות מיותרות.

  • וודאות – בעריכת הסכם גירושין, הצדדים מגיעים להסכמות בנוגע לכל הנושאים הכרוכים בגירושים, ולכן קיימת וודאות לשני הצדדים בנוגע לתוצאות הגירושין.

זאת בשונה מהליך משפטי בו התוצאה אינה צפויה ועשויה להיות מפתיעה ביותר.

  • צמצום הפגיעה הרגשית בתא המשפחתי – פירוק התא המשפחתי הוא עניין קשה מטבעו לכל הצדדים – הן לבני הזוג והן לילדים. כמובן שריבים ומלחמות רק מקשים על התהליך ועשויים לגרום להשלכות רגשיות על הילדים.

מהם החסרונות בגירושין בהסכמה?

  1. הליך משפטי לפעמים עשוי להוביל לתוצאות טובות יותר עבור אחד הצדדים – הסכם גירושין מחייב הגעה לפשרה, אך העניין הוא שתמיד קיים סיכוי שהכרעת בית משפט הייתה נוטה לטובת אחד מבני הזוג.

כך , הפשרות אליהן הגיעו בני הזוג אינן מהוות בהכרח את התוצאה המיטבית שיכל להשיג צד מסוים.

  • ויתור על חלק מהזכויות – לעיתים, בשל הרצון המשותף לסיים את הגירושין כמה שיותר מהר, אחד הצדדים עשוי לוותר על זכויותיו בגירושין באופן בלתי מבוקר שחוצה את גבולות הפשרה ההגיונית.

כמה זמן ייקח לנו להתגרש בהסכמה?

גירושין בהסכמה מהירים יותר ולוקחים פחות זמן בהשוואה לגירושין שמתנהלים בבתי המשפט ובבית הדין הרבני.

בעוד שהליך גירושין שמתנהל בבתי המשפט עשוי לקחת מספר שנים, משך הליך גירושין בהסכמה עשוי להסתיים תוך מספר חודשים.

חשוב לציין כי משך הליך הגירושין משתנה ממקרה למקרה ותלוי במשך הזמן בו הצדדים הגיעו להסכמות ובמשך הזמן שנדרש עד לסידור הגט בבית הדין הרבני.

לסיכום, מתוך רצון משותף של הצדדים להקטין את הנזק הרגשי שנגרם להם ולילדיהם במהלך גירושין, ולאור היתרונות הברורים הקיימים בהליך גירושין בהסכמה, מומלץ לבחור להתגרש בהסכמה משותפת.

עם זאת, אין להתעלם מהחסרונות הקיימים, ויש לוודא כי הפשרות שבני הזוג מגיעים אליהם אינן רומסות את זכויות אחד מהצדדים.

קרדיט תמונה FREEPIK