דף הבית » האחריות המשפטית של בעלי כלבים במקרה של נזק לצד ג’
תוכן שיווקי

האחריות המשפטית של בעלי כלבים במקרה של נזק לצד ג’

קרדיט תמונה FREEPIK

כלבים הם בדרך כלל מאוד חברותיים, ידידותיים, נעימים, לא במקרה הם נחשבים לחברים הטובים ביותר של בני האדם. לצערנו ייתכנו גם מקרים אחרים. מקרים בהם הכלב יגרום נזק, בכוונה או לא בכוונה, לגוף או לרכוש. אף אחד לא רוצה שזה יקרה, בטח לא הבעלים של הכלב שיידרש להתמודד עם הסיטואציה בהיבטים שונים, כולל בהיבט הכלכלי.

כאשר כלב גורם נזק לבן אדם מסוים או לרכוש שלו, אזי שבעליו חשוף לתביעת נזיקין מצידו. תביעות אלו יכולות להוביל לידי כך שהוא יצטרך לשלם פיצויים בסך אלפי ועשרות אלפי שקלים (תלוי במידת הנזק). זה מצב שיכול להשפיע מבחינה כלכלית באופן מהותי על בעלי הכלב.

הפתרון לכך, הוא ביטוח צד ג’ לכלב. לפני שנסביר מה זה, כיצד הוא פועל ולמה חשוב להחזיק בו, צריך לציין שבאופן כללי עשו נכון בעלי כלבים אם הם ירכשו ביטוח חיות מחמד שיאפשר להם ליהנות משורה של כיסויים כספיים לטיפול בכלב. ביטוח צד ג’ לכלב הוא רכיב שאפשר לרכוש בנוסף והוא משמעותי לא פחות.

מה זה ביטוח צד ג’ ואיך הוא משרת את בעלי הכלב?

ביטוח צד ג’ לכלבים נועד לכסות מקרים בהם הכלב גרם נזק לבני אדם או לרכוש שלהם. למשל, אם הוא נשך, שרט, הפיל או ביצע כל דבר אחר, בכוונה או לא בכוונה וגרם לנזק גופני. להבדיל, אם הוא גרם לנזק לרכוש, למשל, גדר, מבנה, רכב, או כל פריט וחפץ אחר. במקרה כזה, יכול הנפגע לתבוע את בעלי הכלב בדרישה לפיצוי. בין אם זה בשביל שהוא יוכל לשלם את עלויות התיקון, בין אם זה בשביל שהוא יוכל לרכוש חדש או אפילו על היבטים אחרים.

בעלי כלבים צריכים לרכוש ביטוח צד ג’, מאחר והם לא תמיד יודעים מה הכלב שלהם מסוגל לעשות ומה הוא מתכנן לעשות. גם אם מדובר בכלב שקט, צייתן, נוח ואפילו מאולף, אף פעם אי אפשר לדעת מה יכול להתעורר אצלו ולגרום לו לעשות משהו. יכול להיות שהוא אפילו לא יתכוון לכך ועדיין יגרום לנזק. למשל, אם מחליט לרוץ במהלך משחק בפארק ובטעות פוגע במישהו או אם חופר בור בגינה מתוך כוונה לשחק, דבר שגרתי, וגורם נזק לגדר או לגינה של השכן.

אלו דברים שאין לאף אחד שליטה ולכן חשוב להחזיק ביטוח צד ג’ לכלב, בשביל להימנע ממה בו העלויות נופלות על בעלי הכלב. חשוב להדגיש, לא בכל מקרה בעל הכלב יואשם ויצטרך לשלם, גם אם הכלב שלו גרם לנזק. ישנם מקרים, כמו למשל, התגרות מצד הנתקף או השגת גבול על ידו, בהם הכלב לא יואשם בגרימת נזק ולא יהיה צורך לשלם פיצוי.

איפה ניתן לרכוש ביטוח צד ג’?

לשם רכישת ביטוח צד ג’, אנחנו ממליצים לפנות אלינו, המרכז לביטוח חיות מחמד. כאן תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי אודות פוליסות ביטוח חיות מחמד ובפרט ביטוח צד ג’ לכלב. אנחנו נדאג לספק לכם מידע, מתי אפשר לבטח את הכלב ומתי לא ניתן, באילו תנאים ניתן, באילו עלויות ועוד. פנו אלינו וקבלו הצעות מחיר אטרקטיביות במיוחד!

09-8900968