דף הבית » התמודדות עם שינויי חיים דרמטיים: איך להיערך ולהישאר מאוזנים
תוכן שיווקי

התמודדות עם שינויי חיים דרמטיים: איך להיערך ולהישאר מאוזנים

קרדיט תמונה FREEPIK

במציאות של ימינו, לא מעט זוגות בוחרים “להפריד כוחות” ולהתחיל בתהליך גירושין. אין ספק כי תהליך גירושין הוא תהליך לא פשוט בכלל, הרי מדובר בשינויי חיים די דרמטיים. אז האם ניתן להיערך לאותם שינויים? ואיך נוכל להתמודד איתם ולהישאר מאוזנים גל בצל הקושי הרב הטמון בהם? על כך ועוד החלטנו להסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

לשמור על איזון במסגרת הליכי גירושין

אין ספק כי הליכי גירושין  הם מורכבים ומאתגרים מאוד, מבחינה רגשית ומשפטית כאחד. עם זאת, חשוב מאוד לשמור על איזון ככל הניתן גם לנוכח האתגרים הרבים הטמונים בהליכים אלו, כך שנוכל להתמודד איתם בצורה טובה יותר, וזאת מבלי שהם יפגעו באיכות החיים שלנו. בתור התחלה, נרצה לחזק את מערכות היחסים שלנו עם החברים ובני המשפחה ככל הניתן, כמובן כולל הילדים. ככל שמערכות היחסים שלנו יהיו טובות יותר במהלך תקופה מאתגרת זו, כך תהיה לנו מעטפת תמיכה חזקה יותר שתעזור לנו במידת הצורך. מעבר לכך, חשוב לשמור על קשר עם הילדים כך שהם לא חלילה ירגישו כאילו אנחנו מזניחים אותם לנוכח הקושי איתו אנו מתמודדים. חשוב לא פחות לנסות לשמור על שגרת חיים קבועה ככל הניתן. לכן, נרצה לצאת להתאמן, לישון כמו שצריך, להשקיע בעבודה ובאופן כללי – להמשיך באותה שגרה שהייתה לנו כאשר היינו נשואים. הרבה יותר קל להישאר מאוזנים ולהתמודד עם אותם קשיים כאשר אנחנו עסוקים, וכדי להיות עסוקים נצטרך שגרה.

האם כדאי לחתום על הסכם ממון לאחר נישואין?

אין ספק כי חתימה על הסכם ממון לאחר נישואין חשובה מאוד. זהו למעשה מסמך שנותן לנו וודאות לגבי המצב העתידי שלנו מול הצד השני בגירושין מבחינה כלכלית, כך שנוכל לצמצם חיכוכים עתידים שעלולים לפגוע בילדים. יש לציין כי הסכם ממון גם עשוי לחסוך לנו לא מעט עלויות בטווח הארוך שכן, במידה ולא חתמנו על הסכם ממון מפורט היטב הצד השני עשוי לדרוש מתוקף הזכויות שלו חלק מהרכוש שלנו, תחת הטענה שזהו בעצם רכוש משותף. התוצאה היא כמובן הליך משפטי ארוך וממושך, במסגרתו עורך הדין של הצד השני ינסה להוכיח את הטענות שלו, בעוד כי עורך הדין שלנו ינסה להגן על הרכוש שלנו. זהו תהליך ארוך וממושך, עם לא מעט עלויות נלוות. הסכם ממון חוסך לנו את כל זאת.

מה הסכם ממון כולל?

הסכם ממון לאחר נישואין בדרך כלל כולל את חלוקת הרכוש המשותף, כמו נכסים, חשבונות בנק וכדומה. מעבר לכך, הוא גם עשוי להסדיר את גובה המזונות, משך הזמן בו הם ישולמו והתנאים לכך. הסכם ממון אמור להסביר בצורה מפורטת וברורה גם מהו הרכוש האישי של כל אחד מבני הזוג.

קרדיט תמונה FREEPIK