דף הבית » טוען רבני גירושין – מה הן עילות הגירושין וכיצד ניתן להגיע להסכם גירושין
תוכן שיווקי

טוען רבני גירושין – מה הן עילות הגירושין וכיצד ניתן להגיע להסכם גירושין

קרדיט תמונה: DEPOSITPHOTOS

דוד עשור טוען רבני ומגשר משפטי – ליצירת קשר חייגו 052-719-6716

בני זוג אשר עורכים הסכם גירושין בהסכמה בעצם מסדירים במסגרת ההסכם את כל הנושאים החשובים באשר להמשך חייהם – חלוקת הרכוש, מזונות, הסדרי שהות הילדים ועוד. במקרים אלו – אין שום צורך להציג עילות גירושין. הליך של גירושין בהסכמה לא רק חוסך מבני הזוג את הצורך להציג עילות גירושין, אלא גם חוסך הוצאות רבות וזמן רב על הליך משפטי ארוך וסבוך. אמנם, לא תמיד דבר זה מתאפשר. אז מהן עילות הגירושין, וכיצד נוכל להגיע בעצמנו להסכם גירושין במידת הצורך? על כך ועוד טוען רבני דוד עשור החליט להסביר לכם במהלך המאמר הבא שאתם עומדים לקרוא.

עילות הגירושין העיקריות על קצה המזלג

יש מספר עילות שניתן להגיד עליהן כי הן עילות הגירושין העיקריות. חשוב להדגיש כי ככל שמדובר בעילה חמורה יותר, כך סביר להניח כי יהיה ניתן להפעיל סנקציות חמורות יותר כנגד סרבן הגט. העילה המרכזית היא כמובן כאשר ישנה בגידה מצד הבעל או האישה. בגידה מראה לנו כי חיי הנישואין הגיעו אל קיצם, אם כי חשוב להדגיש כי לפי ההלכה, אם בעל מעד פעם אחת, ניתן לשקול האת יש מקום למחול לו על כך בתנאים מסוימים כאשר מבקש את סליחתה ומפקיד ערבויות גבוהות בידי בית הדין, והאישה מוכנה לסלוח לו ועוד תנאים כפי שבית הדין יראה להשית עליו לנכון, בהתאם לנסיבות ולשיקול דעתו הבלעדי של בית הדין, ובתנאים שיראה לנכון להחיל. בעוד כי אישה שבגדה בבעלה מביאה את הזוג למצב בו אין מנוס מאשר גירושין. עילות נוספת שצריך להכיר לפני שנעבוד עם טוען רבני גירושין דוד עשור הם כמובן מקרים של מרידה מחיי אישות על ידי מי מבני הזוג בהתאם לתנאי ההלכה בנושא, מחלוקת על מקום המגורים, עזיבת הדירה ומרידה על ידי מי מהצדדים לתקופה ממושכת ללא הסבר המניח את הדעת וללא רצון לשקם את חיי הניושאין, אלימות, תלונות שווא, עוברים על דת בהתאם לתנאי ההלכה ולסטטוס בני הזוג, ועוד.

מהי עילת הגירושין הנפוצה ביותר?

למרות שבנוסף לאלו שהזכרנו קודם לכן יש מספר עילות גירושין עיקריות, חשוב להדגיש כי העילה הנפוצה ביותר היא עילת “מורדים זה על זה”. במילים אחרות, כאשר בני הזוג אינם חפצים זה בזה כגון שמגישים תביעות גירושין הדדיות ומסרבים לקיים יחסי אישות ונאבקים אחד בשני עד חורמה, בעצם לא יוכלו מי מבני הזוג לסרב לפירוד רק משום מניע אחר שאינו הלכתי, בשעה שברור שאינם חפצים זה בזה, ואין צד מגלה רצון כל שהוא או היתכנות לשוב לשלום בית. אם כי יש לציין שגם בעילה זו ישנו פולמוס גדול בהלכה, ויש דיינים הנמנעים מלראות בעליה זו כעילת גירושין ברורה בפרט כאשר הנסיבות מקילות.

הסכם גירושין – כל השלבים

הכנת הסכם הגירושין היא בעצם השלב הראשון בתהליך. פעמים רבות הסכם הגירושין נכתב בסיוע של עורך דין או מגשר, אם כי חשוב להדגיש כי אין זו חובה – ולעתים לא נצטרך מעבר לטוען רבני גירושין שאנחנו סומכים עליו. לאחר הכנת ההסכם, נצטרך לקבל אישור רשמי מטעם בית הדין הרבני. קבלת האישור כרוכה בכמה שלבים בירוקרטיים – פתיחת תיק אישור ההסכם בבית הדין הרבני, הגשת בקשה לקביעת דיון לאישור ההסכם וסידור גט וכמובן גם תשלום אגרה. אחרי שהשלמנו את כל השלבים, יתקיים דיון בנוכחות שני הצדדים – וכל צד יכול להביא איתו עורך דין גירושין או טוען רבני גירושין אשר אמור לייצג את עמדתו, אם כי אין זו חובה וכאשר ישנם הסכמות מלאות ברורות מראש ניתן להגיע גם ללא טוען רבני גירושין. בדיון ייבחנו כמה נקודות חשובות על ידי בית הדין הרבני – האם ההסכם נערך מרצון חופשי של שני הצדדים, האם הוא לוקח בחשבון את טובת הילדים וכן הלאה. לאחר מכן, בני הזוג עשויים להידרש להכניס במסגרת ההסכם שינויים או תוספות בהתאם למצבם. לבסוף – ההסכם מאושר, והוא למעשה נחתם עם קבלת תוקף פסק דין על ידי בית הדין הרבני.

דוד עשור טוען רבני ומגשר משפטי – ליצירת קשר חייגו 052-719-6716