דף הבית » לקראת הפסח:  נחתם הסכם עבודה קיבוצי בתאגיד לפיקוח וטרינרי
צרכנות

לקראת הפסח:  נחתם הסכם עבודה קיבוצי בתאגיד לפיקוח וטרינרי

בתאגיד לפיקוח וטרינרי מועסקים כ-385 רופאים וטרינרים ופקחים המוצבים בכל מפעלי הבשר בישראל # במסגרת ההסכם הוסדרו תנאי העסקתם ושופרו תנאי שכרם של העובדים כנגד ביטול סכסוך העבודה והתחייבות לשקט תעשייתי

לקראת הפסח ולאחר חודשים ארוכים של מו”מ, הנהלת התאגיד לפיקוח וטרינרי, והעובדים, חתמו על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם. בתמורה העובדים התחייבו, בין השאר, לשקט תעשייתי.

התאגיד לפיקוח וטרינרי החל פעולתו בחודש מרץ 2020 מכח החוק, וזאת במסגרת רפורמה מקיפה בתחום המזון בישראל ומתוך מטרה לייצר סטנדרט גבוה, אחיד ובלתי תלוי של פיקוח וטרינרי אובייקטיבי על כל המוצרים מן החי הנצרכים בישראל. הפיקוח  מתבצע על ידי כ-385 רופאים וטרינרים ופקחים וטרינרים שהוכשרו והוסמכו על ידי משרדי הבריאות והחקלאות לשם כך, והחליף את הפיקוח שבוצע על ידי הרשויות המקומיות והמועצה לענף הלול. כמו כן הוא החליף את הפיקוח הפרטי שבוצע בעבר על ידי מפעלי המזון עצמם באמצעות רופאים פרטיים. ללא הפיקוח, מפעלי הבשר אינם רשאים להמשיך בפעילות.

כחלק מאסדרת הפעילות, מאז הקמת התאגיד וביתר שאת בחודשים האחרונים התקיים מו”מ אינטנסיבי בין הנהלת התאגיד, משרד האוצר, נציגות העובדים והסתדרות העובדים הכללית החדשה במטרה להסדיר את תנאי העסקתם של כלל הרופאים הווטרינרים והפקחים המועסקים בתאגיד.

במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם עם העובדים הוסדרו תנאי העסקתם של כלל עובדי התאגיד.  העובדים יקבלו תוספות שכר ויזכו למתנים ולקידום, חלקם בהתאם להסכמים הקיבוציים עימם הגיעו ממקומות עבודתם הקודמים. ההסכם שנחתם הינו לשנתיים,  כנגד שקט תעשייתי ותוך ביטול סכסוך העבודה עליו הכריזו העובדים בחודשים האחרונים. בנוסף, התחייבו הצדדים להתחיל בניהול משא ומתן להסכם קיבוצי ארוך טווח.

ד”ר תניב רופא, מנכ”לית התאגיד: “לאחר מאמץ ממושך הגענו להסכם לטובת בריאות הציבור,  הפיקוח על תעשיית המזון מן החי בישראל ולטובת עובדי התאגיד. העובדים מהווים את ההון האנושי של התאגיד ובעבודתם היומיומית הם דואגים שהמזון מן החי המוצע לתושבי ישראל יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם המערבי. משכך, היה חשוב לנו להגיע להסכם לשביעות רצון כל הצדדים וליצור קרקע פורייה לניהול משא ומתן להסכם קיבוצי ארוך טווח.

אני מודה לוועד העובדים בראשות ד”ר אורטל אפללו, לעידן אור נציג ההסתדרות, לממונה על השכר באוצר ולהנהלת התאגיד שעמלה עמי על גיבוש ההסכם, על שיתוף הפעולה שאפשר את ההגעה להסכם”.