דף הבית » מהו תפקיד האקטואר
תוכן שיווקי

מהו תפקיד האקטואר

קרדיט לתמונה FREEPIK

אקטואר הוא איש מקצוע אשר עוסק סביב התחום העסקי, בניהול סיכונים ומדידות סיכונים במצבים שונים של אי ודאות. אותם סיכונים עשויים להשפיע על שני הצדדים המעורבים בכל עסקה, כך שזיהוי שלהם הוא חשוב ואף קריטי, והוא דורש מאותו אקטואר להיות בעל כישורי ניהול נכסים, כישורי הערכת שווי וכן גם יכולת ניהול התחייבויות. בימינו, אקטוארים בישראל ובכל רחבי העולם מספקים הערכות עבור מערכות אבטחה פיננסיות שונות, זאת תוך כדי מיקוד במורכבות שלהן. אז מה עוד עליכם לדעת לפני שאתם בוחרים אקטואר מומלץ כמו גד שפריא אקטוארים ומהו תפקידו של אקטואר? ובכן, בכתבה זו, החלטנו לרכז עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושא תפקידיו של אקטואר וכל הסובב סביב נושא זה.

אחריות מעל הכל

לפני שאתם מחפשים אחר אקטואר מומלץ כדוגמת גד שפריא אקטוארים, הרי שקודם לכן עליכם להבין לעומק את נושא האחריות של אקטואר. למעשה, אקטוארים משתמשים במסגרת תפקידם בשלל מיומנויות שונות, בין היתר ביכולות מתמטיות ובייחוד יכולת לחשב הסתברות וסטטיסטיקה, אם כי אקטואר מקצועי ואמין אמור לשלוט גם בנושאי פיננסים ועסקים, זאת בנוסף לכלכלה ומדעי המחשב. לפיכך, אקטוארים הם חשובים מאוד עבור ענפי הביטוח השונים וכן גם עבור סוכנויות ממשלתיות שונות.

מה אקטוארים עושים עם נתונים?

אקטוארים בעצם מרכזים מספר נתונים ולאחר מכן מנתחים אותם בצורה מוקפדת, זאת על מנת שיוכלו להעריך את ההסתברות לכל תרחיש כדוגמת נכות, אובדן רכוש, או אפילו מוות ולבסס בהתאם להערכתם את ההחלטות המומלצות עבור לקוחותיהם. כמו כן, שוב לציין כי אקטוארים גם עוסקים בשאלות פיננסיות רבות, בדרך כלל בכאלו אשר נוגעות לגובה ההפרשות לפנסיה הנדרשות עבור הפקה של הכנסה מסוימת, והאופן בו החברה הממונה על כך אמורה להשקיע כדי למקסם את הרווחים על השקעותיה לצד הסיכון הפוטנציאלי הטמון בעניין.

מומחיות בניהול סיכונים ארגוניים

אקטוארים נחשבים לאנשי מקצוע מאוד יעילים ושימושיים בין היתר בשל מומחיותם בכל הנוגע לניהול סיכונים ארגוניים. אותו ניהול סיכונים עשוי להיות כרוך בניתוח פיננסי לצד גיבוש מדיניות תאגידית מול סיכונים שונים, בנוסף לתפעול מחלקות סיכונים ייעודיות. כמו כן, חשוב להדגיש כי אקטוארים מעורבים גם בתחומים אחרים הקשורים לתעשיית השירותים הפיננסיים, כמו למשל עריכת מחקר שוק מעמיק או לסירוגין, הנפקה של ניירות ערך.

לסיכום

כל ארגון, חברה גדולה או סוכנות ממשלית צריכים אקטואר שכן, מדובר על איש מקצוע בעל ארסנל מרשים של מיומנויות ויכולות אשר מסייעות לו לנהל סיכונים, לחזות תרחישים עתידיים ולהתאים את מדיניות החברה בה הוא מועסק בהתאם לאותו ניהול סיכונים. אולם, חשוב להדגיש כי אקטוארים לא תמיד מתרכזים באירועים עתידיים שכן, בהרבה מאוד מקרים עבודתם מתרכזת בעיקר סביב קביעת עלות של התחייבויות פיננסיות הקשורות לאירועים שכבר התרחשו בעבר.