דף הבית » מה גורם לאגרנות כפייתית?
תוכן שיווקי

מה גורם לאגרנות כפייתית?

קרדיט לתמונה Freepik

אגרנות כפייתית היא ביטוי פיזי לבעיה נפשית. אנשים שונים חווים קשיים נפשיים שונים והדרך שלהם להתמודד עם הבעיה היא באמצעות איסוף ואגירה של חפצים שונים לאורך זמן בצורה המשפיעה לרעה על חייהם וחיי משפחתם. למעשה, לאגרנות הכפייתית אין ערך כלכלי והאיסוף נעשה לשם האיסוף בלבד ולרב החפצים הולכים ונערמים בחדרים שונים בבית עד שהשהות בו הופכת לסכנת חיים של ממש. ועד כמה שרבים מאיתנו חושבים כי מדובר בתופעה נדירה, למעשה זוהי תופעה נפוצה בישראל ובעולם כולו.

איך מזהים דירה של אגרן כפייתי?

אם נכנסתם לדירה וראיתם חפצים בכל מקום, כלים בכיור, שקיות אשפה זרוקות בכל חדר, צחנה עולה מן האוויר והכל נמצא בבלאגן אחד גדול – מדובר בבית של אגרן כפייתי. אם ניסיתם לשוחח עם הדייר בבית על המצב וניסיתם לעודד אותו לנקות ולסדר ונתקלתם בהתנגדות קשה הבאה לידי ביטוי בכעס, עלבון ולעיתים אף אלימות – מדובר בבית של אגרן כפייתי. אם ניסיתם לסדר, לנקות, להשליך חלק מהחפצים ונתקלתם בגילוי כעס, עלבון ואף אלימות – מדובר בבית של אגרן כפייתי. עבור האגרן הכפייתי לכל חפץ ולו הקטן ביותר תהיה משמעות גדולה ויהיה לו קשה להיפרד ממנו בגלל הקשר הריגשי.

איך מטפלים באגרנות כפייתית?

היות ואיסוף כפייתי או אגרנות כפייתית הינן הפרעות נפשיות, חשוב להתייעץ עם גורם טיפולי רפואי כגון רופא משפחה או פסיכולוג שכן מקור הבעיה עלול להיות קושי לעכל אובדן של אדם קרוב, דיכאון, הפרעת קשב וריכוז ועוד. בנוסף לטיפול בצד הריגשי של האגרנות הכפייתית והבנת הגורמים לבעיה, יש לטפל גם בצד המעשי והוא כמובן פינוי וניקוי הבית והחזרתו לתפקוד תקין. כדי לעשות זאת בצורה הטובה והמהירה ביותר מומלץ לפנות אל חברה מקצועית לפינוי דירות מוזנחות.

איך מפנים דירה של אגרן כפייתי?

אפשר בהחלט לעשות את זה לבד אבל הדבר כרוך בעומס ריגשי שעלול להחמיר את המצב. מה גם שלבני משפחה וחברים (טובי לב ונכונים לעזור ככל שלא יהיו) אין מספיק ידע בפינוי אשפה וזבל על פי החוק ואין את המכשור המקצועי לנקות ולפנות דירה מוזנחת. הדבר הנכון ביותר שניתן לעשות כשרוצים לבצע פינוי של דירה מוזנחת הוא לפנות אנשי המקצוע של שי פינוי דירות, המתמחה בפינוי דירות מוזנחות. לעובדים של שי פינוי דירות יש ניסיון של שנים ברחבי הארץ בעבודות ניקוי ופינוי של דירות ובתים העולים על גדותיהם בחפצים שונים שנאספו ונאגרו עם הזמן. הצוות המקצועי מגיע אל ביתו של האגרן הכפייתי ויחד איתם הם מביאים את המכשור התעשייתי המוביל בתחום הניקוי והפינוי כגון חומרי ניקוי חזקים במיוחד, שואבי אבק חזקים, מכונות שטיפה, מכולות פינוי, מנופים ועוד. הצוות המקצועי מגיע אליכם ומשאיר את השיפוטיות והביקורת מחוץ לדלת, כך שהם מרוכזים אך ורק בעבודת הפינוי והניקיון והחזרת הבית לבעליו כשהוא נראה טוב ומריח נפלא.

לפרטים נוספים על פינוי וניקוי דירות מוזנחות בישראל, לחצו כאן: