דף הבית » משבר במשפחה? עו”ד דיני משפחה באשקלון מזמין אתכם לייעוץ ראשוני
תוכן שיווקי

משבר במשפחה? עו”ד דיני משפחה באשקלון מזמין אתכם לייעוץ ראשוני

קרדיט תמונה יח"צ

המשפחה היא הלב הפועם של חוויית החיים שלנו. היא מקום המשען היציב והמפלט שלנו מול כל האתגרים הפוקדים אותנו לאורך חיינו. לכן, זה כלל אינו מפתיע שכשמתרחש משבר במשפחה, דומה החוויה לקרקע הנשמטת תחת הרגליים. מדובר במשברים הטעונים ביותר אמוציונלית שיהיה עלינו להתמודד עמם.

ברגעים כמו אלו, עלינו לשאול את עצמנו כיצד נוכל לנהל את המצב באופן מיטבי, כך שנוכל לשוב לשגרה בבטחה ובו זמנית, לשמור על המשפחה. גם כשמדובר בהחלטה הדדית לגירושין, אחת התובנות החשובות שיהיה עלינו לקבל היא שתמיד נישאר משפחה כשיש ילדים בתמונה. ליווי  עורך דין המתמחה בדיני משפחה עשוי לסייע באופן ניכר להתמודד באופן ענייני עם המצב וחשוב לא פחות – ברגישות הנדרשת. כאן, נסביר כיצד יסייע עורך הדין לנהל משברים משפחתיים.

סיוע קריטי בהליכי גירושין

גירושין כרוכים בהליכים משפטיים מורכבים, לרבות מזונות ילדים, חלוקת רכוש ומשמורת. עורך דין לדיני משפחה יוכל לסייע לכם להבין את כלל הזכויות והחובות שלכם בהליך ולפעול ככל הניתן על מנת לגשר ולהגיע להסכמות באופן מיטיב. במידת הצורך, ככל שלא ניתן להגיע להסכמה, עורך דין המומחה לענייני משפחה יוכל להיאבק עבור זכויותיך בבית המשפט או בבית הדין הרבני ולהבטיח מימוש מירבי של הזכויות והאינטרסים שלך מול כל ניסיון לשלול את המגיע לך. למשל, ככל שאחד מההורים מסית כנגד הורה השני במסגרת הגירושין, עורך הדין שלך יוכל לנקוט בצעדים אופרטיביים למניעת הניכור ההורי ולהגן על מערכת היחסים שלך עם ילדך.

סוגיות אומנה ואימוץ

החלטתם לאמץ ילד או להיות משפחת אומנה? יישר כוח! ראשית נבין בקצרה את ההבדלים בין אומנה לאימוץ. בהליך האומנה הילד יוצא ממשמורת הוריו הביולוגים, אך הם לא נשללת מהם האפוטרופסות על הילד. האומנה היא זמנית ובמהלך שהות הילד במשפחת אומנה, נשמר הקשר בין הילד למשפחתו הביולוגית, בניסיון להחזיר את הילד לגדול בחיק הוריו הביולוגים במידה והם עברו תהליך שיקום המאפשר זאת. לעומת זאת, באימוץ, ההורים המאמצים הופכים להיות אפוטרופוסים הבלעדיים של הילד, והקשר להורים הביולוגיים מתנתק.

יש לזכור, כי ההתמודדות עם גופי האימוץ והאומנה, לרבות עמותות, משרד הרווחה ובתי המשפט, מאתגרת ביותר. הקריטריונים לשני המקרים הם רבים וסבוכים לכן, חשוב להיעזר בעורך דין המומחה בתחום כדי להבטיח ניהול מיטבי של המצב, החל משלב המיון והבדיקה הראשונית ועד לשלב האחרון של קבלת צו אימוץ הכרה כמשפחת אומנה.

עריכת הסכמים

הסכמים היא הדרך הטובה ביותר לפתור סוגיות והמחלוקות בתוך המשפחה. להסכמים יתרונות רבים וביניהם שמירת התא המשפחתי ותפקודו התקין, מניעת סכסוכים עתידיים ומאבקים משפטיים אשר גוזלים זמן יקר וכסף וגורמים למפחי נפש כבדים. בין הסכמי משפחה קיימים הסכמי הסכמי ממון והסכם חיים משותפים, לרבות בידועים בציבור, הסכמי הורות שונים לרבות בזוגות חד מיניים, הסכמי גירושין הסכם והסכמי שלום בית לחילופין גירושין,  הסכם חלוקת עזבון בין יורשים ועוד.

בהסכמים לרוב אין מפסידים. מטרת הסכמים בענייני משפחה היא בין היתר, להגדיר ולקבוע את הזכויות והחובות של הצדדים להסכם מתוך ראיית האינטרסים של הצדדים להסכם, בדרך של איזונים. באמצעות ההסכם ניירר מנגנוני הגנה למקרה שהוראות ההסכם תופרנה.

עורך דין לדיני משפחה בקיא בעריכת הסכמים אלו ויוכל לסייע לך לנסח אותם באופן שישרת אותך על הצד הטוב ביותר.

ייצוג בבתי הדין הרבני ובבית משפט לענייני משפחה

בין אם קיים סכסוך ירושה, או כחלק מהליך גירושין, עורך דין המתמחה בדיני משפחה יוכל לסייע לך לבנות אסטרטגיה משפטית מקיפה, באופן התואם את השפה והקריטריונים המיושמים בערכאות משפטיות אלו. אחת הטקטיקות הידועות בענייני משפחה היא בחירת הערכאה המשפטית בה ידון ההליך שלכם. למה? בית הדין הרבני דן בהתאם למשפט העברי לעומתו, בית המשפט לענייני משפחה דן לפי כללי המשפט האזרחי. בשל כך, סוגייה אחת יכולה לקבל הכרעות שונות בשתי מערכות המשפט. לכן, חשוב להתאים את פתיחת ההליך באחת מן הערכאות בהתאם לאינטרסים של מי מהצדדים.

קרדיט תמונה יח”צ

כיצד נבחר בעורך הדין המתאים?

כשזה מגיע לייצוג בדיני משפחה, חשוב לחפש עורך דין בעל ידע משפטי נרחב, הכשרה ייעודית בתחום והחשוב ביותר – בעל ניסיון בטיפול בתיקים דומים. כמובן שכדאי לבחון מקרוב את רקורד ההצלחות של עורך הדין בתיקים מסוג זה. עורך דין טוב יוכל לספק לך את התמיכה וההכוונה הדרושים לך כדי לנהל את המשבר המשפחתי שלך בהצלחה.

במשך שנים, משרד עורכי דין שניידר אלכסנדרובסקי מלווה ומייצג משפחות רבות במשברים משפחתיים מורכבים ומסייע להם לצלוח את ההליך המשפטי, במקצועיות ואנושיות.

למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים כאן עכשיו.