דף הבית » נאשמת במעשה פלילי ? עו”ד מנוסה יוכל לעזור לך
תוכן שיווקי

נאשמת במעשה פלילי ? עו”ד מנוסה יוכל לעזור לך

קרדיט יח"צ

המשפט הפלילי הוא אחד מענפי המשפט המורכבים והמסועפים ביותר. הוא מדבר על הסדרת חיי החברה באמצעות הגדרת התנהגויות שונות כבלתי חוקיות. כל אזרח המפר את הכללים הללו יואשם בעבירה פלילית, יעמוד לדין ועשוי להיענש בהתאם לעונשים הקבועים בחוק. בכל הנוגע למשפט הפלילי בית המשפט בדרך כלל אינו נקוט בנסיבות מקלות כיוון שמדובר לרוב בעבירות מהסוג החמור ביותר, אולם עם עו”ד מנוסה המתמחה בדיני המשפט הפלילי – תוכלו ללא ספק להילחם על חירותכם.

עבירה פלילית עשויה להיות משנה חיים לאותו אדם, למשפחתו וכמובן לאותו אדם אחר שפגע בו או ברכושו. עבירה מסוג זה לרוב תגרור עונשי מאסר בפועל ובהימצא אשם בית המשפט יפעל במלוא חומרן הדין אל מול הנאשם. על מנת לחקור את הנושא יותר לעומק ולראות כיצד עו”ד פלילי יוכל לסייע לנאשם בפלילים או לחשוד בהאשמה פלילית ערכנו ראיון עם עורך הדין אלון ארז, עם 15+ שנים של ניסיון בתחום המשפט הפלילי וייצג אינספור תיקים מוצלחים ומגוונים בתחום.

אנו יודעים שעבירות פליליות נמנות מבין העבירות החמורות ביותר בחוק והדין שלהן הוא בהתאם – מה הסיכוי של הנאשם להמתיק את העונש או לערער בהצלחה על האשמה נגדו?

“לכל תיק יש את הנסיבות הספציפיות שלו. לכל תיק יש את חומרת האישומים, הראיות שקשורות אליו ואף תיק לא דומה לאחר. אף נאשם לא דומה לנאשם אחר. אין נוסחה המגדיר מראש את גודל וסוג העונש. עו”ד פלילי מקצועי ומנוסה ידע תמיד למצוא את הטיעונים והשיקולים שיעזרו לכל נאשם ונאשם באופן ספציפי.”

מתי להערכתך “הזמן הטוב ביותר” לנאשם לפנות אל עו”ד פלילי?

“בשלב הכי ראשוני שאפשר: ברגע שהוא מוזמן לחקירת משטרה ואפילו אם הוא חושד שהולכים להזמין אותו לחקירה זה הזמן לפנות אל עורך דין פלילי מנוסה – The Sooner the Better.”

מניסיונך בניהול תיקי פלילים מעל 15 שנים וניתוח אינספור תיקים מגוונים ברמה הגבוהה ביותר – כיצד עו”ד פלילי יכול לסייע בפועל לנאשם בעבירה פלילית?

“עו”ד פלילי יוכל לעזור על ידי ניתוח של הראיות שהמשטרה אספה. זו העבודה הבסיסית של כל תיק: לנתח את הראיות נגד הנאשם / אדם שהוגש נגדו כתב אישום למעשה שהוא חשוד בו. האם הראיות הן חזקות או חלשות? לאחר ניתוח הריאיות עורך הדין ממליץ ללקוח האם זה תיק שכדאי להילחם בו, להציג ראיות וראיונות מטעם ההגנה או להגיע דווקא להסדר ולהילחם על עונש מקל. אצלי במשרד למשל, אנו דואגים לנתח את הראיות בתיק ברמה המעמיקה והמקצועית ביותר ולבחון את ממצאי התיק בצורה המקיפה ביותר. זה מאפשר לנו להתוות ללקוח את קו ההגנה הנכון והמתאים ביותר עבורו. כמובן דרך העבודה היא קודם כל לחפש פסיקת בית המשפט העליון שתעזור למקרה הספציפי, לחפש בספרי החוק לגבי התיק הספציפי ולבצע כל פעולה משפטית שיכולה לעזור ללקוח זו העבודה שלי כעורך דין פלילי מיומן.”

אילו זכויות יש לאדם הנאשם בעבירה פלילית שהוא צריך להכיר ולשכור עו”ד פלילי מנוסה שיוודא שהוא אכן מקבל אותן?

“הזכות הראשונה שיש לכל נאשם זה לקבל את כל חומר החקירה שהמשטרה אספה נגדו. כולל חומרים נוספים שעשוי לשמש כנגד המואשם. יש לו הזכות להיות מיוצג על ידי העורך דין. עורך הדין לא יכול להפסיק על דעת עצמו את הייצוג אלא באישור בית המשפט. כמו כן, קיימת עבורו הזכות שהתנהל בעניינו הליך משפטי הוגן. הזכות להישפט על ידי שופט ללא משוא פנים ושלא הכיר את התיק קודם לכן, ושההליך יהיה נקי וחף מכל שיקולים ואינטרסים זרים.”

מהי החשיבות האמיתית של עו”ד פלילי שייצג את הנאשם באופן פרטי ולא “להסתפק” בעו”ד מטעם הסנגוריה הציבורית?

“עו”ד פרטי לעומת עו”ד שעובד עם הסנגוריה בורר את התיקים שהוא נכנס אליהם. יש לו יכולת לבחור את התיקים שהוא באמת חושב שהוא יכול לסייע בהם. עו”ד מטעם המדינה עמוסים לעייפה עם המון תיקים ולא תמיד יש להם את הזמן הנדרש לכל תיק ותיק. כמו כן, אינם בהכרח יכולים להקדיש ללקוח את תשומת הלב שמגיעה לו ושהוא זקוק לה. במשפט הפלילי יש הרבה עבודה פסיכולוגית ולא רק משפטית: להסביר ללקוח ולמשפחה שלו, להרגיע אותו, לשבת ולהסביר לו על המהלכים. עו”ד מטעם הסנגוריה הציבורית – אין לו את הזמן לעשות את זה בכל תיק ותיק. עו”ד פרטי חי באמצעות הלקוחות, ומתקיים בזכות ההצלחות שלו וההמלצות שהוא מקבל. לכן, לעו”ד פרטי יש תמריץ משמעותי להצליח בכל תיק ותיק. בנוסף עורכי דין פרטיים בדרך כלל יהיו גם ותיקים ומנוסים יותר בתחום הספציפי. אם אותו עורך דין “שורד” כל כך הרבה שנים, כנראה שהוא מיומן, מקצועי ושיש מאחוריו הצלחות בתחום ההתמחות שלו.”