דף הבית » עורך דין פוסט טראומה וחשיבותו לתביעות להכרה כנכי צה”ל או נפגעי פעולות איבה
תוכן שיווקי

עורך דין פוסט טראומה וחשיבותו לתביעות להכרה כנכי צה”ל או נפגעי פעולות איבה

קרדיט תמונה יח"צ

בין אם מדובר בפגיעה שהתרחשה במהלך השירות הצבאי, או כתוצאה ממתקפת טרור או כל מעורבות אחרת בלחימה, השפעות הפגיעה מתמשכות הרבה מעבר לתקופת ההחלמה הפיזית. במובנים רבים, מדובר בקרע במציאות עצמה. כל מהלך החיים התקין, כל מה שהאמנו על האופן בו העולם עובד ומה צפוי לנו בחיים, מתהפך. השפעה מתמשכת זו על הנפש עשויה לא פעם להתפתח להפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). ההפרעה עשויה לשבש את שגרת החיים באופן ניכר, לא פעם עקב היותה בלתי נראית לעין. תביעת הפיצויים בעטיה של ההפרעה והמגבלות שהיא טומנת בחובה להיות מורכבת. כאן, נראה כיצד יכול עורך דין פוסט טראומה לשפר משמעותית את סיכוייכם לקבל את המגיע לכם ככל שניתן וכיצד נמצא את איש המקצוע האידיאלי למשימה.

מתי מומלץ לפנות לעורך דין פוסט טראומה?

ישנם עורכי דין רבים העוסקים בדיני נזיקין בישראל. עם זאת, לא כולם מתמחים בהכרח בתביעות מול משרד הביטחון והביטוח הלאומי. מערך השיקולים שמפעילים הגורמים המעורבים לא פעם דורש התייחסות ייחודית מצד עורך הדין המייצג. מעטים מכך הם עורכי הדין המתמחים בהכרח בפגיעות הקשורות לפוסט טראומה , אנו מביאים מטה חלק מהדגשים החשובים ביותר שתוכלו לקבל ממומחה כזה.

ייעוץ ייעודי שיאפשר לראות את כל התמונה

תביעות פיצויים על רקע PTSD כרוכות בסוגיות משפטיות מורכבות וניצבות על צומת הדרכים שבין עולם המשפט ועולם הפסיכיאטריה. לכן, נדרשת הבנה מעמיקה של תקנות הנכים (מבחנים לקביעת דרגות נכות), חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, חוק הנכים (תגמולים ושיקום) ושל מלוא זכויות אנשי כוחות הביטחון ונפגעי פעולות האיבה, על כלל הקריטריונים החלים על מגבלות נפשיות. עורך דין פוסט טראומה מומחה, מכיר היטב את עולמות הידע הללו וניחן במומחיות גבוהה בצליחה אתגרים נפוצים סביב סוגיות הקשורות בהם.

בניית קשר סיבתי בין האירועים למצב הנפשי

על מנת לבסס זכאות לפיצויים יהיה עלינו להוכיח, כי קיים קשר סיבתי בין השירות הצבאי או אירועי איבה ובין התפרצות הפוסט טראומה. עורך דין המתמחה בתביעות פיצויים מול משרד הביטחון יידע כיצד לבנות אסטרטגיה מקיפה לביסוס הקשר הזה. מריכוז כלל הראיות, ניתוח ואיסוף התיעוד הרפואי, תצהירי אירוע של עדים רלוונטיים, חוות דעת רפואיות של רופאים מומחים בתחום הפסיכיאטריה  – הניסיון המקצועי והצוות עמו הוא משתף פעולה יאפשרו לכם לבנות תיק חזק.

ערעור פוסט טראומה

למרבה הצער, כולנו שמענו סיפורים על נפגעי פעולות איבה והלומי קרב שניהלו מאבק עיקש מול משרד הביטחון ללא הואיל. רבים מהם עברו דרך ייסורים ארוכה כדי לזכות במגיע להם. משרד הביטחון אינו ממהר להכיר במבקשים כנכי צה”ל או נפגעי פעולות איבה ולא פעם שעה שבקשות להכרה נדחות נדרש להגיש לערער לוועדות ערר בסמכות בתי המשפט על ההחלטות כאמור. כשלצידכם ניצב עורך דין המתמחה בתחום, הסיכויים לקבלת הערר גובהים משמעותית, לכן החשיבות להסתייע בעורך דין פוסט טראומה לשם כך הינה גבוהה לאין שיעור.

כך נבחר בייצוג מיטבי

גובה הפיצויים נגזר בין השאר מהיקף הפגיעה וההשפעה של ההפרעה על אורח החיים. לא פעם, גם הנפגעים עצמם מתקשים להעריך היקף זה. עורך דין המתמחה בתחום בקיא לעומק בכלל הסעיפים ויוכל לסייע לכם להעריך את מלוא היקף הנזקים, כדי להבטיח שהפיצוי יהיה הוגן וישקף את הצרכים שלכם במדויק. לכן חשוב לבחור בעורך דין שצבר ניסיון רב בתביעות אלו ומכיר את כלל הסעיפים על בוריים.

יתר על כן, חשוב לקחת בחשבון שעורך הדין לא מעניק לנו רק הכוונה משפטית מקצועית, אלא גם אנושיות וישמש כאוזן קשבת לכשיידרש. ההבנה שלו במצוקה אותה אנו חווים ואופייה, קובעת במידה רבה את איכות השירות ואת הזמן שיוקדש לנו. כבר בפגישה הראשונית, חשוב לבחון עד כמה עורך הדין מאפשר לכם להרגיש בנוח, קשוב ומביע אמפתיה למצב.

מאמר זה נכתב בסיוע משרד עורכי הדין שניידר אלכסנדרובסקי – המתמחה במתן שירותים משפטיים. משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם רופאים בכירים ומומחי ביטוח ומלווה את לקוחותיו לאורך כל שלבי ההליך ובמקרה הצורך, מקיים קשר אישי ורציף עם המומחים לצורך מתן הערכות נכות, ייעוץ וחוות דעת רפואיות משפטיות בתחום נזקי הרכוש הגוף, תוך מתן מענה מקצועי ומקיף החל מהשלבים הראשוניים של הטיפול בתביעה ועד סיומה.

לייעוץ נוסף מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 08-6551546 או באתר המשרד