דף הבית » עורך דין צוואה וירושה
Uncategorized

עורך דין צוואה וירושה

קרדיט לתמונה – אתר הבית עו"ד דרור הראל - harel-law.com

מה עלינו לשקול בבואנו לשכור את שירותיו?

ישנם הרבה גורמים שאותם צריך לקחת בחשבון בבואנו לשכור את שירותיו של עורך דין בכלל, ועורך דין לענייני צוואה וירושה בפרט.

כדי לדאוג לחלוקת העיזבון על פי רצונו של אדם, יש לדאוג לעריכת צוואה תקפה ומקצועית ובמקרים מסויימים לתעד את פגישת עריכת הצוואה בוידאו.

כדי למנוע בעיות משפטיות עתידיות, כגון סכסוכים בין בני משפחה וכדומה, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בטיפול בעניינים של צוואה וירושה.

להלן נסקור את הדגשים החשובים שיש לקחת בחשבון בבואנו לבחור עורך דין שיוכל לייצג אותנו באופן הטוב ביותר.

התחומים הנוספים שבהם מתמחה עורך הדין לטיפול בירושה

התחום של דיני צוואות וירושות הוא רחב ומקיף ביותר, ומהווה תחום משנה בדיני משפחה. כאשר אנו מחפשים עורך דין צוואה מומלץ, יש כמה דברים שאותם עלינו לבחון: את תחומי מומחיותו של עורך הדין בכלל, ואת תחומי עיסוקו של עורך הדין בתחום הצוואות והירושות בפרט.

ככל שתחומי עיסוקו של עורך הדין גולשים גם לתחומים נוספים במשפט האזרחי, כך הדבר יכול לתרום לנו רבות בהתנהלות המשפטית בהמשך הדרך, שכן בעת תחילת הטיפול בנושא של צוואות וירושות, אין לנו דרך לדעת עד לאילו ממדים עלול הנושא להגיע, אילו עוד הליכים יידרשו ואיזה שירותים משפטיים נוספים יצטרך עורך הדין לבצע. לכן, ככל שתחומי אחריותו של עורך הדין הם רחבים יותר, כך הדבר עשוי להועיל לנו יותר מבחינה משפטית,  וההתנהלות עימו תהיה מקיפה ככל הניתן כל שלא נאלץ להחליף עורכי דין העוסקים בתחומים אחרים.

שנות הוותק של עורך הדין

חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין ירושה, אשר צבר שנות ניסיון רבות וותק בתחום הספציפי של צוואות וירושות. כמו כן מומלץ שיהיה זה  עורך דין אשר מופיע מזה הרבה שנים בבתי המשפט השונים וכזה אשר מכיר את ההתנהלות בין כותלי אולמות בית המשפט. אנשים מן השורה אשר שוכרים שירותים של עורכי דין, לעיתים אינם מודעים לחשיבות הנושא של ייצוג הולם וראוי בבית משפט ועד כמה ההשפעה העתידית על תוצאותיהם של ההליכים יכולה להיות משמעותית וגדולה.

מקצועיותו של עורך הדין

יש לבחון את מקצועיותו של עורך הדין, אשר מתאפיינת, בין השאר, על ידי כך שהוא מנתח את התיק בצורה יסודית ומעמיקה, יורד לפרטי פרטיו עד כדי הגעה לנקודות המינוריות ביותר, שלעיתים בעינינו נתפשות כחסרות משמעות משפטית. כאלו אשר יש בהן פוטנציאל להיות בעלות השפעה רבה על המשך ההליךכדי “למקסם” את התוצאות.

על עורך הדין להתמקד גם בעניינים חבויים שלעיתים לא פשוט לשים לב אליהם ולפעמים נותרים ללא כל התייחסות- דבר זה עלול להשפיע בצורה רבה על התנהלותם של ההליכים ועל תוצאותיהם.

בנוסף, יש לוודא שהוא סוקר את כל האופציות האפשריות בצורה יסודה ובוחר את מסלול הפעולה האסטרטגי הנכון ביותר עבורנו כדי להגיע להישגים מקסימליים. בנוסף, חשוב  שיפרוש בפנינו את כל האפשרויות ונותן לנו מקום להפעיל גם את שיקול דעתנו בהמשך ההתנהלות.

רגישות ומסירות ללקוח

הנושא של צוואות וירושות הוא רגיש ואינו פשוט- בלשון המעטה, שכן בעצם מדובר בחלוקת עיזבונו של אדם לאחר פטירתו. נושא זה מעלה תחושה של אי-נוחות אצל רבים, ובפרט אצל אנשים אשר חוו אובדן של בן משפחה או אדם קרוב, ושרויים במצב נפשי רגיש במיוחד. לכן, חשוב לבחון את רגישותו של  עורך דין טיפול בירושה ומסוגלותו להיות מסור ללקוחותיו מצב זה.

רמת שירות גבוהה

לצד כל הדגשים שאוזכרו לעיל, יש לבחור עורך דין כזה אשר שם דגש על מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר- לאורך כל ההליך, מתחילתו ועד סופו.  חשוב שהוא יקפיד לעדכן אותנו בכל פרט ופרט שקורה במהלך עבודתו על התיק שלנו, בכל נושא מתחדש ובעיקר שישתף אותנו בנקודות המכריעות אשר מתגבשות לאורך ניהול התיק. אין ספק שטיפול ברמת שירות גבוהה, מעניק  תחושת ביטחון שבחרנו באדם הנכון ביותר אשר יטפל בנושא שלגביו פנינו אליו.

לסיכום, ישנם הרבה מאוד פרמטרים שאותם יש לבחון כאשר אנו מחפשים עורך דין לענייני צוואה וירושה, כדי שנרגיש . בטוחים כי עשינו את הבחירה הנכונה ביותר עבורנו והוא זה שיוכל לייצג אותנו ולהביא לתוצאות הרצויות.

משרד עו”ד הראל ושות’ מתמחה בטיפול בצוואות ובירושות. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים בטל’: 08-6384080