דף הבית » עקרונות חשובים בכתיבת תוכן משפטי לעורכי דין
תוכן שיווקי

עקרונות חשובים בכתיבת תוכן משפטי לעורכי דין

קרדיט תמונה FREEPIK

כתיבת תוכן הפכה בשנים האחרונות לכלי מרכזי בקרב אנשי מקצוע רבים. הכתיבה מאפשרת להם להגיע לקהלים חדשים ולפרסם את עצמם בצורה שמראה בצורה מקצועית את השירות אותו הם יכולים לתת. בניגוד לתחומים אחרים שבהם הידע של כותב התוכן לא משחק תפקיד חשוב, בכל הנוגע לכתיבת תוכן משפטי עבור עורכי דין, כותב התוכן צריך לעשות עבודה יסודית שתשקף את תפקידו של עורך הדין. כאן נעזור לכם להבין מה העקרונות שצריכים להנחות את כותבי התוכן בתחום הזה.

כתיבת תוכן משפטי – מתי נזדקק לה

עוד לפני שנדבר על העקרונות המנחים בעת כתיבת תוכן משפטי , כדאי אולי לשים לב מהן הסיטואציות בהן נהיה זקוקים לתוכן מהסוג הזה. בהמשך גם נסביר לכם מה בדיוק ההבדל בין הכתיבה בכל אחת מהסיטואציות. 

  1. פרסום ושיווק: הסיבה המרכזית לכתיבת תוכן בנושאים משפטיים היא הצורך של עורך דין לפרסם את עצמו. הכתיבה הזו יכולה להיות מכוונות לטובת אתר פנימי, כמו גם עבור אתר חיצוני שבו יש מספר רב של עורכי דין שמפרסמים את עצמם.
  • חוות דעת: לעיתים כתיבת התוכן נועדה לצורך חוות דעת משפטית. במקרים בהם עורך הדין יכול להעביר את הכתיבה אל כותבי תוכן הוא יעדיף לעשות את זה, בתנאי שבסופו של דבר הוא עובר על חוות הדעת כדי לוודא שיש לה תקפות משפטית מלאה.
  • מאמרי דעה: תחום נוסף שבו לתוכן משפטי יכול להיות ביקוש הוא במאמרי דעה. במדינה כמו שלנו, עולם המשפט נמצא במרכז העניינים כל הזמן, ומאמרי דעה עם תוכן משפטי הם מוצר מבוקש. גם כאן חשוב לוודא שהתוכן שנכתב אכן משקף את דעתו של מי שחתום עליו.

הנחיות לכתיבה עצמה

לא משנה האם אתם מהצד של עורכי הדין או דווקא של כותבי התוכן, יש שתי הנחיות חשובות בכל הנוגע לכתיבת תוכן עבור עורכי דין.

  • מיקוד בתחום המקצועי: לכל עורך דין יש את תחומי העיסוק שלו. לעולם לא תמצאו עורך דין שעוסק בכל תחום בעולם המשפט, כך שלפני שאתם כותבים תוכן עבור עורך דין מסוים או רוצים להמליץ על השירות שניתן לקבל ממנו, חשוב להבין מה בדיוק השירות שהוא נותן ומה תחום ההתמחות שלו. בתחום שבו עורך הדין עוסק הוא צריך להציג ידע רב, ניסיון ומוניטין עשירים כדי לשכנע לקוחות שהוא האיש המתאים לתת להם שירות משפטי בתחום הזה.
  • מחקר מקדים: בניגוד לתחומים אחרים של כתיבת תוכן, ידע משפטי הוא דבר שלא ניתן לרכוש ללא לימוד אקדמי. לאור זאת, אם קיבלתם משימה לכתוב בנושא משפטי, בצעו מחקר מעמיק בתחום כדי לא לכתוב טעויות הנובעות מחוסר ידע. מהצד של עורכי הדין, כדאי להפנות את הכתובים לתוכן רלוונטי.

ההמלצה שלנו: פנו לחברת תוכן מקצועית שמעסיקה כותבים בעלי רקע משפטי. הם יעשו עבורכם את העבודה.

קרדיט תמונה FREEPIK