דף הבית » שיטת הנקודות – כל מה שצריך לדעת
Uncategorized תוכן שיווקי

שיטת הנקודות – כל מה שצריך לדעת

קרדיט תמונות Canva.com

על מנת לאכוף את הבטיחות בכבישים ולמנוע עבירות תנועה מסכנות חיים, משרד התעבורה קבע שיטת אכיפה המושתתת על נקודות תעבורה. כאשר אדם נתפס על ידי זרוע האכיפה, המשטרה או על ידי אמצעי אכיפה טכנולוגיים לאחר שביצע עבירת תנועה, ירשמו לחובתו מספר נקודות תעבורה בהתאם לחומרת העבירה שביצע על פי תקנות המשרד.

המשמעות של נקודות התעבורה

על אף שנראה לרבים כי לנקודות התעבורה אין משמעות רבה ומדובר בעניין פורמלי שימחק בתוך פרק זמן קצר, במציאות המצב שונה בתכלית ולנקודות התעבורה יש משקל רב והן עלולות לגרור עימן השלכות מרחיקות טווח. למשל, כאשר רשומות לחובתו של אדם עד 20 נקודות תעבורה, הוא לא יתמודד עם עונש והנ”ל ימחקו בתוך שנתיים בעקבות התיישנות העבירה, אך כאשר אדם צובר לחובתו למעלה מ- 22 נקודות יהיה עליו לעבור קורס נהיגה נכונה ולהמתין 4 שנים ללא עבירות תנועה על מנת לנקודותיו יתיישנו וימחקו.

למחוק את הנקודות

עליכם לזכור כי רישיון הנהיגה של אדם הוא תעודת הביטוח של עצמאותו ויכולתו להגיע ממקום למקום, על אחת כמה וכמה שמערכת התחבורה הציבורית בישראל איננה נחשבת ליעילה ונוחה, ולכן, אם זקופות לחובתכם נקודות תחבורה שלא בצדק, פנו אל עורך דין מומחה לדיני תעבורה על מנת להגיש בקשת מחיקת נקודות תעבורה . עורך דין מומחה לדיני תעבורה יוכל לסייע לכם למחוק או להפחית את נקודות התעבורה שרשומות לחובתכם בכמה דרכים – ראשית, הוא יבחן באופן מעמיק את עבירת התנועה אותה הנהג חשוד שביצע, ויבדוק האם ניתן להמיר אותה לעבירת תנועה אחרת אשר מתאימה יותר לעבירת התנועה אותה ביצע הנהג בפועל. שנית, עורך הדין יחתור בעבורכם לביצוע הסדר טיעון אל מול הפרקליטות וזרוע האכיפה על מנת להפחית את חומרת הענישה בגין עבירת התנועה אותה ביצע הנהג. כמו כן, עורך הדין יוכל להגיש בקשה להמרת הענישה לאזהרה כאשר הותק הרב וההיסטוריה הנקייה של הנהג עומדים לצידו, וכך להביא למחיקת הנקודות. המוצא האחרון הוא הגשת בקשה לעמוד לדין על עבירת התנועה בעקבותיה ניתנו הנקודות, ובבית הדין לענייני תעבורה יוכל עורך דינכם להגיש בקשת הפחתה או ביטול של נקודות התעבורה בגין כשלים מנהליים כאלה ואחרים.

לפנות אל המומחים בתחום

עף אף שנראה לנו כי הגשת בקשות וטיעונים היא משימה פשוטה, בפועל אין כך הדבר וחשוב לפנות אל עורך דין לענייני תעבורה אשר מתמחה בתחום מזה שנים רבות על מנת שיצליח להביא לאישור את הבקשות ולהוכיח את הטיעונים, וכך להביא למחיקת נקודות תעבורה שלכם. בעת בחירת עורך הדין חשוב לבחור בעו”ד בעל ותק וניסיון רב בתיקי תעבורה באופן ספציפי, אשר מכיר את החוק על בוריו ויש לו סיפורי הצלחה רבים. עורך הדין עמרי בן נתן פועל מזה שנים רבות בתחום עריכת הדין בכלל ובדיני התעבורה בפרט, והוא ישמח להעניק גם לכם ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי מקצועי. אם אתם מתמודדים עם אישומים בעקבות עבירות תנועה, חייגו עוד היום אל המשרד ונשמח לחזור אליכם בהקדם עם כל המידע הרלוונטי. לייעוץ משפטי ראשוני, כמו גם ייעוץ וייצוג, חייגו למספר 054-6816386 .