דף הבית » הסכם בין יורשים – מה זה ולמה אתם צריכים את זה?
תוכן שיווקי

הסכם בין יורשים – מה זה ולמה אתם צריכים את זה?

קרדיט לתמונות FREEPIK

צוואה היא כל אמרה, בקשה אחרונה או ציווי שאדם מנוח מותיר אחריו, כאשר זו מבטאת את רצונו האחרון והעמוק ביותר. נוסף על כך, לצוואה יש ערך מוסף משפטי, ערך לפיו צוואה נחשבת למסמך בו מורה אדם כיצד ינהגו ברכושו לאחר מותו. במידה והמסמך תקף משפטית, החוק אומר כי יש לנהוג באופן בלעדי על פי הוראות הצוואה שהאדם המנוח השאיר בלכתו. במרבית המקרים, צוואה או מסמך עיזבון נחשבים למילה האחרונה של המנוח עליה אין מה לדון מאחר וחלילה לא רוצים לפגוע בכבודו ורצונו של המת. אולם, במידה והיורשים החוקיים סבורים כי קיימת חלוקה הוגנת יותר שתעשה חסד עם המנוח, ניתן לערוך הסכם בין יורשים על מנת לשנות את אופי חלוקת הנכסים הכתוב בצוואה.

הסכם בין יורשים הוא הסוף למחלוקות שלכם

במרבית המקרים, אדם שערך עיזבון מפורט בטרם לכתו והותיר אחריו נכסים רבים, ישאיר אותם למספר בני אדם ולא לבן אדם אחד. על כן, סביר להניח כי יהיו מספר אנשים הזכאים לטעון לירושה מסוימת. עם זאת, הדבר יכול להותיר מחלוקות רבות וליצור סכסוכים במשפחה ואף קנאה, זאת מאחר ולעיתים יכול להיות כי הירושה מתחלקת באופן לא הוגן ובלתי שווה בעיניו של אחד הצדדים המעורבים. נוסף על כך, ייתכנו גם מקרים בהם ניתן לטעון כי האדם שערך את הירושה לא היה במצב מוחי אופטימלי לכתוב מסמך גורלי שכזה, זאת עקב מחלות שמופיעות עם זקנה כמו דמנציה ואלצהיימר, מחלות הפוגעות משמעותית בתפקוד המוח. אולם, הפתרון הטוב ביותר למקרים כאלו ולעוד מקרי מחלוקת אפשריים רבים הוא לערוך הסכם בין יורשים, זאת על מנת לוודא כי כל הצדדים בירושה מקבלים את מנת חלקם השווה בתום דיון ארוך ומעמיק על אופי החלוקה האופטימלי ביותר. למעשה, הסכם בין יורשים מנוסח על מנת לקבוע את האופן בו תיעשה חלוקת העיזבון והוא נחשב לחוקי החל משנת 1965.

איך תוכלו לחתום על הסכם בין יורשים?

בעת בה אנו מדברים על חתימת הסכם בין יורשים, תחילה חשוב לציין כי עליכם להיות בתקשורת טובה עם יתר הצדדים המעורבים, זאת על מנת שתוכלו להגיע להחלטה מושכלת שמטיבה עם כולם ואף גם עם המנוח בהקדם האפשרי בלי שהדבר יגרום לריבים משפחתיים ותסבוכות מיותרות. על כן, חשוב מאוד להתחשב ברצונותיו העמוקים של הצד השני ולבוא לקראתו טרם חתימת ההסכם. נוסף על כך, חשוב לציין שעל הסכם חלוקת העיזבון להיות בעל תוקף משפטי ולכן, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מתמחה בתחום, עורך דין שיוכל לעזור לכם לנסח את ההסכם בצורה קבילה תוך כדי וידוא כי אתם מקבלים את כל זכויותיכם. כמו כן, חשוב לציין שעריכת הסכם בין יורשים אינה אפשרות ודאית רק מאחר והיא עוזרת לפתור מחלוקות על ידי הגעה לעמק השווה בין הצדדים היורשים, אלא גם מדובר באפשרות שעוזרת מאוד בהקלה על מיסים.

קרדיט לתמונות FREEPIK