דף הבית » תהליך ידועים בציבור
תוכן שיווקי

תהליך ידועים בציבור

קרדיט תמונה: FREEPIK

לרוב, כאשר בני זוג נשואים מספיקה להם תעודת נישואין בשביל להוכיח את נישואיהם. אבל שאנו מדברים על אנשים הידועים לציבור הסיפור מעט שונה. כשמדובר באנשים היודעים בציבור, על בני הזוג יהיה להוכיח כי באמת מדובר בזוגיות אמיתית ומחייבת. נושא זה מעורר הרבה מחלוקות. ברגע שבני זוג נחשבים כידועים בציבור, חלים עליהם כל הזכויות והחובות של זוג נשוי למרות שבני הזוג אינם נשואים. בני זוג ידועים לציבור הם בעצם זוג אשר או בוחר לא להתחתן או אינו יכול להתחתן בשל חוקי המדינה. זוגות שאינם יכולים להתחתן על פי המדינה הם זוגות מעורבים מבחינה דתית, זוגות מאותו המין, חסרי דת ומי שבית הדין הרבני קבע כי אינו יכול להינשא בשל סיבות כמו, ממזרות, נישואין בין כהן לגרושה ועוד סיבות שונות. בגלל שהליך נישואין אזרחי אינו חוקי בארץ ישראל, יש שתי דרכים חלופות להינשא בישראל שלא בטקס דתי. הדרך הראשונה היא כאמור תהליך קבלת מעמד של ידועים בציבור שמכיר ומקנה זכויות לבני זוג למרות שלא התחתנו. הדרך השנייה היא זוגות אשר התחתנו במדינות זרות יכולים להירשם בתור זוג נשוי במשרד האוכלוסין. ההגדרה של ידועים בציבור היא בני זוג אשר חיים יחדיו ומקיימים בית משותף. למעשה, כמעט ואין הבדל בין זוגות ידועים בציבור לבין זוגות נשואים. ההבדל היחידי בין הזוגות הוא עצם הרישום וההכרה הפורמאלים ע״י המדינה. בנוגע לזכויות, כמעט ואין הבדל בין הזכויות שמקבלים זוגות נשואים לבין הזכויות שמקבלים זוגות ידועים בציבור. ריכזנו עבורכם מספר זכויות אשר מקבלים גם כן זוגות ידועים בציבור.

  • הזכות לחלוקת רכוש- זוגות ידועים בציבור מקבלים את הזכות לחלוקת רכוש האומרת כי בעת פרידה תיערך חלוקה שווה של כלל הרכוש של בני הזוג.
  • הזכות לשמש כמוטבים- זוגות ידועים בציבור כמו זוגות נשואים זכאים לשמש כמוטבים בהסכמי ביטוח.
  • הזכות מכוח דיני הירושות והצוואות- כמו זוגות נשואים גם זוגות הידועים בציבור זכאים לרשת את בן או בת זוגם.
  • זכויות הקשורות להורות- כאשר מדובר על ילדים ביולוגים, אין הבדל בין זוגות נשואים לבין זוגות ידועים בציבור. מעמדם של הילדים יהיה זהה בשני המקרים.

ישנם עוד מספר רב של זכויות שזוכים להם זוגות ידועים בציבור. תהליך ההכרה בידועים בציבור הינו הליך לא פשוט וארוך ולכן מומלץ להשתמש בעורך דין שיסייע לכם בכל מה שנדרש ובכל המסמכים שצריך להגיש. טיפול לא נכון בטפסים ובתהליך עלול לגרום לעיכוב ודחייה של התהליך. עליכם לבחור בעורך דין מקצועי בעל ותק וניסיון בתחום, שיעזור לכם ויכוון אתכם בכל מה שנדרש. בשביל לבחור את העורך דין הטוב ביותר עבורכם היכנסו לאתר האינטרנט של המשרד המוביל בישראל בתחום, קראו אודות המשרד, קראו עוד לגבי נושא תהליך הידועים בציבור והרימו טלפון למשרד על כל שאלה שיש לכם.