דף הבית » טוען רבני ייצג – ותמר קיבלה מיליון ש”ח (!)
תוכן שיווקי

טוען רבני ייצג – ותמר קיבלה מיליון ש”ח (!)

קרדיט לתמונה Freepik

טוען רבני במשרדינו ליווה את תמר (שם בדוי) במסגרת הליך הגירושין. ההליך לווה באמוציות קשות מאוד, אך הסתיים בהצלחה ענקית בעזרת הייצוג של טוען רבני בתיק. הפערים הגדולים היו בעיקר סביב נושא תשלום הכתובה. שכן, הכתובה שלהם הייתה בסך של מיליון ש”ח. ההליך כלל דיון הוכחות בעניין עילת הגירושין. הוכח כי הבעל הוא האשם הבלעדי במקרה זה בגירושין. שכן, החיים לצידו היו בלתי נסבלים. ולכן, האישה נאלצה לתבוע את הגירושין. ובנוסף לכך, ולאור העובדה כי הבעל נושא באשמה הבלעדית על הגירושין, הרי שיש לחייב אותו במלוא תשלום הכתובה. בשל העובדה שמדובר בסכום כסף גבוה מאוד, הבעל התעקש שאינו צריך לשלם את הכתובה. לכן, קיימנו דיוני הוכחות בנושא. בסופו של דבר, בית הדין הרבני קבע שהבעל צריך לשלם את מלוא תשלום הכתובה. זאת, לאחר שהוכח כי היה אלים כלפי אשתו במהלך חיי הנישואין. ולפיכך, הינו האשם בגירושין ועליו לשלם את הכתובה. זאת, על פי הכלל שנקבע בהלכה ולפיו “אין אדם דר עם נחש בכפיפה אחת.”

הבעל הגיש על כך ערעור לבית הדין הרבני הגדול. ובו שטח את טענותיו ולפיהם אינו חייב לשלם את הכסף של הכתובה. אולם, ערעור זה נדחה. התוצאה הייתה שהבעל צריך לשלם לאשתו (לשעבר) סך של לא פחות ממיליון ₪ (!).

איך למצות את הזכויות המגיעות לכם?

נקודה נוספת שעלתה במהלך הדיונים הייתה העיתוי של הגשת התביעה בנושא הכתובה. שכן, מתוך אסטרטגיה מקצועית ובשל שיקולים קונקרטיים החלטנו להגיש את תביעת הכתובה רק לאחר הגירושין. במצב זה, טען הבעל שאשתו למעשה מחלה על הכתובה. ולפיכך, לטענתו היא אינה זכאית לקבל כעת את הכתובה. אנחנו טענו כי האישה מעולם לא ויתרה או מחלה על הכתובה. ולפיכך, היא זכאית למלוא הכתובה בשל הנסיבות החמורות שהובילו לגירושין של הצדדים. בנוסף, טענו כי אין כל רלוונטיות לעיתוי ומועד תביעת הכתובה, וכי התביעה יכולה להיות מוגשת אף זמן רב לאחר סיום הליך הגירושין. הבאנו לכך אסמכתאות מבוססות הקיימות בפסיקה. בית הדין קיבל את טענותינו. הן ברמה העקרונית, והן מבחינה מעשית במקרה הספציפי.

ראשית, בית הדין הבהיר כי אכן ניתן לתבוע את הכתובה אף זמן רב לאחר הגירושין. לכן, עצם העובדה שלא מנהלים את הליך תביעת הכתובה לפני הגירושין, לא פוגעת בזכות לגבות את הכתובה.

שנית, מבחינה מעשית, בית הדין קבע שהאישה לא ויתרה על הכתובה. שכן, עצם העובדה שהיא לא תבעה אינה מהווה הוכחה שהאישה מוחלת על הכתובה.

בסופו של הליך, האישה מיצתה את מלוא זכויותיה. היא קיבלה את מלוא הכתובה בסך של מיליון שקל. וזאת, בעזרת טוען רבני מקצועי.

לבית הדין הרבני מגיעים עם טוען רבני

החשיבות של ייצוג של טוען רבני בהליך הגירושין היא עצומה. שכן, הוא בעל ידע רב בהליכי הגירושין ומכיר היטב את מסדרונות בתי הדין ואת הטקטיקות הקיימות בבתי הדין. הוא רכש את השכלתו במסגרת קורס טוען רבני שם למד את הידע ההלכתי והאזרחי הרלוונטי. ולכן, כאשר מגיעים לבית הדין הרבני, חשוב לעשות זאת בליווי של טוען רבני.

קרדיט לתמונה Freepik