דף הבית » מהי ההגדרה לנזקי גוף ומתי כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין נזקי גוף?
תוכן שיווקי

מהי ההגדרה לנזקי גוף ומתי כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין נזקי גוף?

התמונות מ-pixabay

נזקי גוף הם מונח משפטי המקיף מגוון רחב של נזקים פיזיים, רגשיים או פסיכולוגיים הנגרמים לאדם עקב רשלנות או פעולות מכוונות של צד אחר. בין שמדובר בהחלקה ונפילה, בתאונת דרכים, ברשלנות רפואית או בכל תקרית אחרת הגורמת לנזק, חשוב להבין את ההגדרה של נזקי גוף כאשר מבקשים למצות את הזכויות המגיעות לנו בגין הנזקים האלה. מהם נזקי גוף ומתי כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין נזקי גוף? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מהי ההגדרה של נזקי גוף?

ההגדרה של נזקי גוף מדברת על הנזק שנגרם לאדם מבחינה פיזית או מבחינה נפשית, בעקבות פעולות או רשלנות של צד אחר. פגיעה זו יכולה להתבטא בצורות שונות כגון פגיעות גוף, עוגמת נפש ועוד. המערכת המשפטית מכירה בתביעות נזקי גוף כדרך שבאמצעותה הנפגע יכול לבקש פיצוי על הנזק שנגרם לו ולחייב את הגורם האחראי לשאת באחריות.

סוגים נפוצים של נזקי גוף

נזקי גוף יכולים לקרות במגוון אופנים, בשגרה בארץ או בחופשה בחו”ל , בתנאי שהם נגרמים בעקבות רשלנות של אדם אחר. למשל: תאונות אופנוע, תאונות דרכים, תאונות הולכי רגל, אירועי החלקה ונפילה, אבטחה לא מספקת המובילה לפגיעה, נשיכת כלב, מוצרים פגומים הגורמים לפציעות ועוד. נוסף על אלו, גם מקרים של רשלנות רפואית מוגדרים כנזקי גוף, כמו במתן אבחון שגוי או בהיעדר אבחון, במתן תרופות שגויות למטופל וכדומה. כמו כן, אפשר להגיש תביעה על נזקי גוף גם במקרים של תאונות עבודה.

נדגיש שוב: במקרים של נזקי גוף, עניין האחריות הוא קריטי. כדי להגיש תביעה על נזקי גוף, חשוב שיהיה אפשר להוכיח שהגורם האחראי לא מימש חובת זהירות סבירה וזה מה שהוביל לפגיעה. במקרה של תאונת דרכים, למשל, צריך להוכיח שהנהג האשם עבר על חוקי התעבורה או לא נהג בזהירות הנדרשת.

ההליך המשפטי

אם אתם חושבים שנגרם לכם נזק בגוף עקב רשלנות של צד אחר ואתם רוצים לקבל פיצוי בגין הנזק, תצטרכו לפעול למימוש הזכויות שלכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לפנות למשרד עורכי דין בעל ניסיון רב שנים ומוכח בכל הנוגע לליווי נפגעי גוף ורכוש. עורך דין נזקי גוף מומחה בתחום הנזיקין, והוא יוכל ללוות אתכם בהליך התביעה ולייצג אתכם בבית המשפט.

כדי להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט, חשוב שתתעדו את כל הפרטים שיכולים לעזור לכם להוכיח את הטענות שלכם בהליך המשפטי, למשל צילום המפגע, צילום הנזק, רישום פרטי עדים ופרטים ליצירת קשר עימם ועוד. במקרים מסוימים, כמו למשל בתביעות נזיקין בעקבות מפגע של כשל בבנייה, מומלץ לקבל חוות דעת כתובה של מומחה בטיחות מקצועי שתחזק את הטענה שלכם. עורך דין מקצועי יוכל להדריך אתכם בכל מה שתצטרכו לאיסוף הראיות הדרושות לתביעתכם.

מהו טווח הפיצוי?

גובה הפיצויים בתביעות נזקי גוף אינו חד משמעי, והוא תלוי בגורמים שונים. יש כל מיני פרמטרים המשפיעים על גובה הפיצויים כמו גיל הנפגע, שיעור הנכות שנגרמה, סוג הנכות שנגרמה לנפגע, גובה הפרנסה של הנפגע (חשוב כדי לתבוע הפסדי שכר בדיעבד ולעתיד), סוג התאונה ועוד.

לסיכום,

כשמתמודדים עם נזק פיזי או רגשי שנגרם בעקבות פעולות או רשלנות של צד אחר, חשוב להעריך את הנסיבות ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר. עורכי דין נזקי גוף מתמחים בהדרכת אנשים בהליך המשפטי ועוזרים להם להבטיח את הפיצוי המגיע להם. רק בריאות!

התמונות מ-pixabay