דף הבית » כל המידע על על מס שבח
תוכן שיווקי

כל המידע על על מס שבח

איך לפתור תקלות במחשב?

כל אדם שקנה אי פעם דירה ויצטרך למכור אותה בזמן הקרוב אינו בהכרח יודע את הזכויות שלו בנוגע למכירת הדירה. על מנת לוודא כי מכירת הדירה אכן משתלמת בזמן הנוכחי למוכר. הוא צריך להיעזר בעורך דין למיסוי מקרקעין עורך הדין יחשב עבורו את מס השבח עבור הדירה שבבעלותו ושניהם יחליטו בעצה משותפת אם אכן גובה המס שיש צורך לשלם והופך את עסקה לכדאית בעיני המוכר.

 במאמר זה נבהיר מהו מס שבח מה צריך לדעת למה צריך להיעזר בעורך דין למיסוי מקרקעין, כמה עולה לשכור שירות של עורך דין על מנת לטפל במס השבח.

מהו מס שבח?

מס שבח מקרקעין הוא הרווח שנוצר בין ההפרש של מכירת נכס לבין השווי שלו בעבר. התשלום הום הוא גם חובה גם לבעלי חברה שמוכרים דירה התשלום הזה מיועד לכל אדם שמוכר דירה ולא תמיד מוכרי הדירה יודעים זאת. מוכר הדירה נדרש לחשב את תשלום המס בעצמו ולא תמיד הוא יודע את הזכויות שלו.

רשות המיסים מעמידה לרשות מוכר הדירה אפשרות לדעת בדיוק את הסכום שעליו לשלם לכן קיימים מחשבונים שיש בהם אפשרות לתשלום איכותי ומהיר של מס השבח. רבים  לא יודעים כי עליהם לשלם את מס שבח ויש כאלו שמשלמים את מס השבח למרות שאינם צריכים לשלם אותו עם זאת החובה למס שבח אינה לכל אחד ויתכן כי תוכלו לקבל פטור מכך במקרים מסיומים.

מי זכאי לפטור?

לא בכל מקרה חובה לשלם מס שבח ורבים אינם יודעים זאת ומשלמים את המס לחינם למשל דירה שהתקבלה בירושה או אדם שבבעלותו דירה יחידה והוא מוכר אותה פטורים ממס שבח.

מהו עורך דין למיסוי מקרקעין?

בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בחוקים השונים ונתן לקבל הקלות או פטורים בתשלומים השונים עורך דין מיסוי מקרקעין שולט בחוקים החדשים ויכול לגרום לרבים הנתקלים בבעיות מול רשות המיסים לגבי מס שבח לגרום להם להקלה או לפטור כמו כן כאשר הם נתקלים בסירוב הא יכול לעזור להם להגיש ערר ובכך לחסוך להם כסף רב

החשיבות בפניה לעורך דין מקרקעין?

עורך דין מקרקעין מתמחה במיסים וכן מכיר ויודע את הכללים וכל הנושאים שצריך לדעת לכן חשוב לפני מכירת דירה להתייעץ עם עורך הדין שיעזור לכם במקרים הבאים:

פטור ממס שבח

במידה ואתם מעוניינים למכור דירה אתם מגלים כי אתם צריכים לשלם מס שבח אך במקרים מסוימים לא תצטרכו כלל לשלם אותו. התייעצות עם עמית ורד תגרום לכך כי לא תצטרכו לשלם זאת.

הוצאות לתיעוד

יש  הוצאות שיש לתעד למשל כמו שימוש בעזרה עם עורך דין מקרקעין בקניית הדירה ועוד הוצאת אחרות ההוצאות האלו מקטינות את גובה המס. במידה וחייבים לשלם אתו עורך הדין יגרום למוכר לתעד את ההוצאות האלו

מכירה במועד מאוחר יותר

לעיתים מכירה בזמן מסוים תגרום לתשלום מס שבח יקר מידי שתגרום לכך שמכירת הדירה לא תשתלם. לעיתים מכירת הדירה בזמן אחר תגרום לרווח למוכר והוא אף לא יצטרך לשלם מס שבח  לכן יש לבחור עורך דין מעולה.