דף הבית » מהי תאונת דרכים המוגדרת תאונת עבודה ומה חשיבות העניין?
תוכן שיווקי

מהי תאונת דרכים המוגדרת תאונת עבודה ומה חשיבות העניין?

freepik

לפי חוק הביטוח הלאומי תאונת דרכים מוגדרת כתאונת עבודה באם היא התרחשה במסגרת עבודתו של העובד, בעקבות העבודה, במהלך שעות העבודה או אם היא התרחשה בחזרה מהעבודה או בדרך אליה.

כשאדם עובר תאונת דרכים תמיד יש לכך משמעויות רבות וביניהן גם משמעות כלכלית. הדבר מתבטא גם במימד הנזק שנגרם וגם ביחס לפיצויים שיכול הנפגע לתבוע על הנזק. באם הוגדרה תאונת הדרכים כתאונת עבודה, הדבר משפיע גם כן על שיעור הפיצויים. על כן חשוב להיות מודעים לכך ולהכיר את הזכויות המגיעות לעובד שעבר תאונת עבודה.

על אף שנדמה שרק השעות שנספרות כשעות עבודה הן השעות שמחייבות את המעסיק באחריות כלפי עובדיו, אין הדבר נכון. לפי חוק הביטוח הלאומי גם הנסיעות/ההליכה אל מקום העבודה וממנו מוגדרות כפרק זמן שבו העובד עדיין מצוי תחת האחריות של מקום עבודתו. אי לכך, תאונה שתתרחש במסגרת הזמן הזה תוגדר ללא כל ספק כתאונת עבודה.

ועדיין,עורכי דין רבים שעוסקים בדיני תאונות דרכים יאשרו כי במצבים שבהם סטה העובד באופן ממשי מדרכו הקבועה לעבודה או מהעבודה, מסיבות שאינן נוגעות לעבודתו והתרחשה תאונה- התאונה לא תוגדר כתאונת עבודה.

נפגעתי בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה- מה עליי לעשות?

  1. החלפת פרטים- באם מעורבים בתאונה מספר כלי רכב על הנפגע להחליף פרטים עם כל המעורבים. הפרטים יסייעו בהמשך להגשת תביעה בגין הנזקים שנגרמו לרכבו, לרכושו או לגופו. הפרטים שיש לאסוף:
  2. רישיון רכב.
  3. רישיון נהיגה.
  4. פרטי החברה המבטחת.
  5. מספר הרכב.

באם קיימים פרטים נוספים שנראים רלוונטיים רצוי לאסוף גם אותם.

  • תיעוד של המקרה- בכדי שתתאפשר הגשת תביעה על הנזקים שנגרמו לרכב ולגוף, על הנפגע לתעד אותם. תיעוד מקיף ככל האפשר יסייע בהמשך בהגשת התביעה ויהווה ראייה מוצקה במקרה של התנגדות או אי הסכמה של הנתבע עם נסיבות התאונה המתוארות.

באם מדובר במפגע סביבתי שהוביל לתאונה או החמיר את תוצאותיה יש לצרף תיעוד גם לכך (לדוגמא שמן על הכביש או שיבושי דרך).

  • פנייה לקבלת טיפול רפואי- גם אם מרגיש שאין צורך בפנייה לגורם רפואי הדבר חשוב מאוד. ישנם נזקים שרק לאחר כמה שעות או ימים מתגבשים גם אם נדמה שלא קרה דבר.
  • הגשת תביעה לביטוח לאומי- לאחר הטיפול הרפואי הראשוני יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה עבור הנזק שנגרם. בכדי לעשות זאת על הנפגע למלא טופס תביעה לדמי פגיעה לנפגע עבודה. מטרת התביעה היא לפצות את העובד עבור אובדן ההכנסה שגרמה לו התאונה.
  • הגשת תביעה לחברת הביטוח

חשוב לציין, הגשת התביעה לשני הגורמים לא תזכה את התובע בפיצוי כפול או בפיצוי בשיעור גבוה יותר. אלא, יינתן לתובע פיצוי אחד משני הגורמים בעבור הנזק שנגרם לו.